Senaste nytt

Nedgradering från First till Business på Emirates

Status
Stängd för vidare inlägg.

agehall

Medlem
Det spelar ingen roll vem som upptäcker det. Det faktum att du nu vet om det och har pratat med Emirates kommer att försvåra ditt case. Jag har inte datorn just nu, så jag har lite svårt att kontrollera de exakta formuleringarna i lagen men oavsett kommer du att ha en tuffare resa för att få ersättning nu. Det hade varit enklare om du spelat dum och dykt upp på flygplatsen för att där "upptäck" det hela.
 

Tockstew

Medlem
Absolut nu får du ta tjuren vid hornen och sakligt och bestämt kräva kompensation och framhärda i att du måste resa aktuellt datum.
 
Ringde till call service o jag börjar nästan undra om dom är som en automatisk telefonsvarare.....jag förklarar allt o jag vet att de är på grund av flygplansbyte. Dem bara upprepar samma sak o bara bekräftar allt jag säger. Sen hänvisar han nog till complain och där säger dem bara att dem kan boka om mig.... Totalt nochalanta. Jag funderar nästan på att göra ett besök på deras kontor på strandvägen. .....
 

lago

Medlem
Jag känner igen kundtjänstens bristande service samt uppenbarligen bristande mandat. Det ska bli intressant att se hur Simon och jag blir hanterade i ersättningsfrågan. Simon borde ha lite trumf på hand eftersom hans nedgradering sker från EU-land. Kan för övrigt meddela att F-flygningen från Arlanda var synnerligen angenäm. Var ensam i F och redan före start öppnades för min räkning en flaska Dom Perignon 2003. Den gick dessutom utmärkt till den iranska kaviaren som serverades till förrätt.
 
Ja vanliga callcenter kan ju inte göra något alls...... Dem bara hänvisar till costumer service.. Hopplöst att ha så många olika avdelningar som hanterar alla olika frågor.

I värsta fall får man besöka deras kontor och prata med dem!
 
Fått lite blandade svar från olika håll gällande det här nu. Chattade med en väldigt trevlig tjej från call center och fick följande svar:
I would not be able to advise you beyond what has already been conveyed based on the airline policy, Simon. As initially offered, you may either rebook your travel date or you may ask for the reimbursement of the fare you have paid for First class, and now being confirmed to Business class, due to operational reasons......

Blev lite skrattretande men hon va ju ärlig i alla fall.

Känner mig klantig som begick misstaget att kontakta dom. Men förhoppningsvis blir de nog bra till slut, kommer aldrig ge upp!
 
Last edited:

lago

Medlem
Emirates har nu i alla fall bekräftat mottagandet av mitt mail. Formuleringen i mailet är "the events that you have described are being looked into and one of our Customer Affairs Officers will write to you once our review is complete". Standardsvar naturligtvis, men får i alla fall glädja mig åt att jag har hittat rätt enhet inom Emirates. Har f n inte ställt några krav utan väntar deras erbjudande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen