Senaste nytt

Nedgradering från First till Business på Emirates

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hört rykten om att DXB-ARN kommer bli en två klass 777-300ER såfort EK får leverans av fler nya 773ER från Boeing i 2 klass konfig. Just nu har EK brist på 2 klass 773ER och därför öppnades linjen med 3 klass maskiner.
EK har ytterliggare 60(!!) 777-300ER på beställning och många av dem i två klass konfig....
DXB-CPH flygs sedan länge med 2 klass 773ER.
EK 777-300ER i 2 klass utförande har 42 biz stolar och 385 monkey stolar.
 

lago

Medlem
Pratade med en representant för Emirates på Arlanda vid avfärden och deras skäl till skifte av plan var att det var så stor efterfrågan på economy och i kombination med lägre efterfrågan på F/C motiverade det ett byte av plan från 3 klasser till 2. Självklart kommer jag att kompenseras var hans kommentar när jag nämnde vad som hade hänt mig - vad nu den kommentaren är värd? I övrigt fantastisk flygupplevelse och lounger av mycket hög klass när de själva rattar loungerna. Självklart återkommer jag!
Lars
 

lago

Medlem
Har efter nedgraderingen mellan Dubai och Stockholm mailat customer.affairs@emirates.com. Förutom faktumet kring nedgraderingen redovisade jag även hur deras kundsupport i UK hade agerat (eller snarare brist på agerande). I Dubai pratade jag även med Skywards disk i F-loungen och de hänvisade till ovanstående mailadress. Skywards disk kunde inte på något sätt indikera nivå på ersättning utan det var helt upp till customer affairs att avgöra. Väntar med spänning på Emirates svar.
Lars
 
Ja, så länge det bara är ARN-DXB som man åker ner till C så är det ju en rätt bra deal.

Nu kom det! Gick in nyss på bokningen och upptäckte att min seating på 1A har försvunnit ARN-DXB. Detta bekräftas att de är nergradering som skett. Får enbart upp Businesskabinen från rad 1. Seating 2-3-2!
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen