Senaste nytt

Nedgradering från First till Business på Emirates

Status
Stängd för vidare inlägg.

lago

Medlem
Tänkte först göra det, men efter lätt sondering med hustrun om att jag skulle vara borta två nätter till kände jag att det inte var en helt framkomlig väg med tanke på stundande julhelg. Det gäller att välja sina strider!
 

lago

Medlem
Får väl njuta av resan ARN-DXB i F med måltider och matchande drycker eftersom det är en eftermiddags-/kvällsflygning. Hemresan i C är en riktig morgonflygning, 07:15, med upphämtning på hotellet 04:45 så torde sova bort mesta delen av resan. Hade dock varit bekvämare att sova i en egen svit jämfört med C-stolen!
 
Får väl njuta av resan ARN-DXB i F med måltider och matchande drycker eftersom det är en eftermiddags-/kvällsflygning. Hemresan i C är en riktig morgonflygning, 07:15, med upphämtning på hotellet 04:45 så torde sova bort mesta delen av resan. Hade dock varit bekvämare att sova i en egen svit jämfört med C-stolen!

Har du fått något mer svar ifrån dom ? Är väldigt intressant att följa utvecklingen.
 

johansch

Medlem
Instämmer. Var väldigt nära att slå till på F-erbjudandet när de öppnade i Sverige. Om de inte kan ordna sånt här bättre dödar det nog egentligen nog alla framtida planer på att flyga med dem med betald biljett, vare sig om det är i F eller C.
 

toer00

Medlem
Vi nappade på erbjudandet i sommar och bokade ARN-DXB-JNB-(MRU-JNB-CPT)-DXB-ARN ut den 19 Dec hem den 5 Jan.
Då fanns det inte plats i A klass fr. DXB på första anslutning till JNB utan vi skulle varit tvungna att övernatta i DXB och fortsätta den 20 dec på em fr DXB, vilket i sin tur skulle inneburit en övernattning i JNB innan vi den 22 dec på em. skulle ha fortsatt till MRU.

Nu fick jag meddelandet att vi blivit downgrade till C den 19 dec :-(. Men som en räddande ängel lyckades resebyrån få EK att boka om till utresa den 20 Dec då det finns en 3 klass maskin (peppar peppar) och nu fanns det även plats i A-klass hela vägen till JNB utan övernattning, och vi hinner till MK maskinen den 21 Dec med 3 timmars marginal. Ibland kan det negativa bli positivt :) !
 

Alx

Medlem
Det låter som att EK har ungefär samma kundfientliga inställning som QR när saker inte blir som det är tänkt. Trist på en annars bra produkt. För egen del är den hårda produkten bara EN av flera beståndsdelar av resan. Det känns som att de europeiska flygbolagen generellt sett har en större insikt om helhetsupplevelsen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen