Senaste nytt

Nedgraderade "drygingar"

Helt klart ett övertramp, både från de två herrarna men också från monkey_class. Förstår inte hur man kan rättfärdiga att ta detta med deras arbetsgivare. Som någon annan skrev, hur vet du att de var på tjänsteresa? Var skall gränsen gå? Ta bilder på sovande snarkande personer och skicka till arbetsgivare / respektive? Eller kanske skicka till arbetsgivaren när en person uttrycker väldigt homofoba tankar på ett forum?
 

Magnus_K

Medlem
I mitt jobb med säljkaraktär händer detta ganska ofta på mässor osv.
Man tar dom till sidan och säger att man inte respekterar det och markerar genom att kanske inte bjuda in dom till efterföljande event.
Dock att dra in arbetsgivare är en ganska tung grej.
Då gamblar man med en hel familjs framtid.
Man vill ge dom en lärlinga lusing men det får ngn annan göra såsom besättning och dom får ta nödvändiga actions på, under eller efter flygningen.
Kunde lika gärna slutat i ett slagsmål ombord, vem skulle då skicka bilder och till vems chef skulle desssa skicka?
 

kexxcream

Medlem
Å ena sidan är det bra av @Monkey_Class att visa civilkurage och träda fram för att hantera en situation som, ur den beskrivning som har getts, har gått överstyr. Dock är det tveksamt som @Golfkillen / @Christiansson påpekar huruvida det är ens ansvar att anmäla detta till deras arbetsgivare. I det sistnämnda är det svårt att inte utveckla en tanke om hämndkänslor, även om det säkert inte var intentionen utan att man hellre velat hjälpa dem ur ett beroende (om det gick att säkerställa ett sådant vid tidpunkten). Här är dock bedömningen att det borde finnas människor i deras omgivning som bör ha upptäckt deras bedrövliga beteende sedan tidigare och påtalat detta men att de kanske inte har följt de uppmaningar som de har blivit rekommenderade. Detta är ytterst spekulativt men min känsla är att arbetsgivaren blev säkert förvånad, dock i ringa mån. För att återkoppla till civilkuraget så anser jag att det borde vara besättningens uppgift att hantera stökiga passagerare, de borde trots allt ha multipla års erfarenhet för att inte tala om professionell träning från flygbolaget. Att undvika tillsägelser på grund konflikträdsla eller dylikt bör inte vara ett alternativ för besättningen i en situation som denna. Man kan som individ påtala det inträffade till dem och göra det ännu en gång tills alla möjliga alternativ har blivit uttömda, för att sedan ingripa själv. Vidare så är det ytterst skeptiskt huruvida det våldsamma inslaget i början av denna berättelse var nödvändigt och huruvida det var proportionellt i förhållande till deras agerande, vilket är svårt att fastställa utan att veta exakt vilka omständigheterna var.
 
M

Monkey_Class

Guest
Wow, schysst pöbelmentalitet det blir. Jag trodde bättre om detta forum, men det kanske är mänskligt...

Det är konstigt. Det är den andra tråden som som visar just det du skriver - att även BC består av människor.
Men låt det bero - tråden kommer att rensa sig själv.
 
Toppen