Senaste nytt

Nedgraderad vid check in - lite akut hjälp?

Nu har jag landat :)

Kom med BA 780 i C!

Efter tips av er gick jag tillbaka till guest services i loungen i god tid och ville veta "hur det går med min plats". Efter lite tjat och telefonerade av receptionisten kom en "duty manager". Han erbjöd ekonomiklass + mellanskillnad + £45....

Jag sa att jag kunde ta BA782 om de kunde garantera C plus en long haul uppgraderings-voucher.

Duty managern sa att det fixar vi , dvs vi kan boka om till BA782 men tyvärr ingen uppgraderings voucher. De kunde "tyvärr" bara uppgradera om det redan fanns en bokning...

Calle säger.. vad bra... här är bokningsnumret till min flight om tre veckor LHR-JFK.

Duty manager lägger pannan i veck och ber receptionisten kolla i dator. Sedan säger han: "uppgradera till first??" Min bokning var i business.

Sedan efter ännu ett telefonsamtal säger han att "plötsligt" fanns det en plats i C på BA780. Detta trots att de inte låst flygningen 45 min före avgång vlket de pratade om innnan.

Jag lyckades förhandla mig till dubbla miles pga allt strul inkl tierpoints . Ska bli kul att se om de kommer automatiskt eller om man måste börja tjafsa med dem igen.

Flygningen gick bra, lite försening pga att boardingen började sent. Intressant att kaptenen sa i speakersystemet att de ursäktade förseningen som berodde på att att 767 planet fått ett mekaniskt fel och att de var tvungna att byta. Detta med tanke på att de enligt skribenter i forument har bytt ut 767 flera söndagar i följd.

Tack för uppdateringen. :)
 

palmen

Moderator
Dom insåg nog att det var bättre att nedgradera någon annan när de målat in sig i ett hörn med uppgradering på longhaul som de inte riktigt ville stå fast vid :)
 

Swisser

Medlem
Det blev ju ett happy end och vi andra har via denna tråd lärt oss lite mer om hur man kan hantera en liknande situation i framtiden.

Jag tycker att det var lite småsnålt att de inte uppgraderade dig på din kommande flight till JFK, men steget var väl för stort från business till first.

Hoppas du får in dina dubbla miles och TP, som lite plåster på såren.
 

agehall

Medlem
Bra jobbat. Har man tid, så kan man gamble:a lite mer - då väntar man tills så sent som möjligt innan man bråkar med duty manager. Då hinner de inte hitta någon annan att nedgradera och du kan diktera villkoren lite mer. Men det är ett chicken race - finns alltid en risk att man förlorar, så man måste vara villig att acceptera alternativet.
 
Toppen