Nedgraderad status och missad Lounge acess

Diskussion i 'Accor & Le Club' startad av Mikeswede, 29 Oktober 2014.

  1. Mikeswede

    Mikeswede Medlem

    Ort:
    Alingås
    Land:
    Sverige Sverige
    Hej, skulle vilja höra er syn på följande.

    Bokade 5 nätter på Pullman G i Bangkok i slutet av Juli för boende 28/10-2/11. Vid tidpunkten för bokningen var jag platinum medlem och fick då bekräftat i mail från Pullman G att jag skulle bli uppgraderad till business rum samt erhålla lounge acess för mig och min flickvän "as per platinum member". Rummet betalades direkt vid bokningen i Juli och kunde inte bokas om/av. För ca 2 veckor sedan fick jag ett brev från Accor där mitt medlemskap nedgraderats pg av för få nätter (helt i sin ordning). När vi nu kommer till hotellet får vi beskedet att vi får samma rum men ingen lounge acces då jag inte längr är platinum medlem (dock erbjuden Longe acces för extra 1100 BHT/natt. Dock inte intressant då riumment kostade 3000 BHT/natt). Är inte riktiogt säker på vad jag tycker då å ena sidan är jag inte längre platinum men jag var det ju vid bokningen.

    Vad tycker ni ?
     
  2. dino_81

    dino_81 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Då loungeaccess kommer med statusen tycker inte att det är konstigt att denna förmån inte längre gäller om du tappat statusen. Trevligt att rumsuppgraderingen bestod.

    Jämför exempelvis om du bokat en resa när du hade status men utför resan efter det att du inte längre har kvar status i flygbolaget - då går det inte att nyttja förmånerna.
     
    Mikeswede gillar detta.
  3. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag vet inte exakt hur det funkar hos Accor, men hos de flesta andra kedjor är det status vid incheckning som ger förmåner under en stay.
     
    Mikeswede gillar detta.
  4. Mikeswede

    Mikeswede Medlem

    Ort:
    Alingås
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för era synpunkter. ungefär så jag själv ser på det hela men hade en kollega som tyckte att bokningsdatumet var det viktiga.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×