Senaste nytt

Nedgraderad från First class till Business class på Thai Airways

palmen

Moderator
Tittade precis igenom mina bokningar för avresan nästa vecka och såg helt plötsligt att ett leg har nedgraderats från First till Business.
Det är en US Airways award bokning där BKK-HND skulle flygits med en B747 och jag var bokad i First, det ändrades dock till B787 där First inte finns så det blev business. Det har dock ändrats tillbaka till B747 i och med att B787 kommer trafikera denna sträcka först 3 dagar senare.
Nu står jag dock kvar i business även fast B747 har first class.

Har tittat på nätet och det finns award i F ledigt enligt Uniteds hemsida. Har även gjort en testbokning för cash på thais hemsida som visar minst 4 platser lediga i F på denna B747.

Ringde först till US Airways som säger att de inte kan göra något med bokningen längre och hänvisade till Thai. Pratade med Thai istället som säger att det inte finns First på denna flight i och med att det är en B777-300. Försöker jag boka denna flight direkt med Thai så står det dock B747 och på Uniteds sida står det också B747.

Vad ska jag göra? Vad har jag för "rättigheter" i detta läge? Vet ju inte vilken typ av B777-300 de påstår att det ska vara, men om det inte är ER varianten är det väl gamla stolar som inte direkt är de bästa om jag förstått det rätt? Känns som ett stort nedköp på en 6h flight istället för att flyga i F eller en bra business-produkt.
Finns ju några andra avgångar (med thai eller ANA dreamliner) eller möjlighet att flyga via Honk Kong eller andra städer.
Lite tips från coachen tas tacksamt emot. Hur ska jag hantera denna situation på bästa sätt?
 

agehall

Medlem
Jag skulle ringa US och stå på mig. De borde fixa det. Om de gnäller så är det läge att prata med en supervisor och förklara problemet...
 

JonW

Medlem
Kanske någon av prinsessorna som vill ut o åka.
En del av dem gillar inte att sitta bland första klassens löskefolk, och då får TG vackert evakuera kabinen.
 

palmen

Moderator
Har självklart inte fått något mail från dom idag (även om svensk eftermiddag inte är slut ännu). Blir att ringa amerikanska numret ikväll om man kommer hem i rimlig tid efter AW.
 

EBGGOT

Medlem
Har självklart inte fått något mail från dom idag (även om svensk eftermiddag inte är slut ännu). Blir att ringa amerikanska numret ikväll om man kommer hem i rimlig tid efter AW.

Jag brukar ringa Thai UK när jag har problem med dem. Tycker jag alltid jag fått bra service där ...
 

palmen

Moderator
Imorse kom mailet där det säger att de bokar om mig på den tidigare Thai-avgången som är med A380 och där ska jag ha en plats i First. Måste bara ringa till US Airways nu enligt det mail jag fått.
 
Toppen