Namnbyte på biljett med Air China

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Bryant, 9 Maj 2013.

1. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

En kollega har upptäckt att på hennes biljett imorgon är hennes förnamn efternamnet och tvärt om ( Karlsson Lina istället för Lina Karlsson)

Detta borde väl gå att fixa till på flygplatsen?

2. emiland

emiland Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kineserna skriver tvärtom. Har haft alla varianter genom åren. Börjar de tjafsa i checkin så för bara konversationen på svenska så löser det sig alltid. Funkar med fördel öven när en flygning helt plötsligt är borttagen. Pratar man tillräckligt länge och med lite tur så har man fått en uppgrade också....

1 person likes this.
  3. kexxcream

kexxcream Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hände mig när jag åkte till Peking i början av april, var inte någon som frågade något om detta. Bara traska in på flyget och uppstår en situation så får du vara diplomatisk av dig, det brukar fungera bra.

1 person likes this.
  4. Felplacering av för-&efternamn har inte varit några stora problem tidigare.
    Till och med amerikanska flygbolag har accepterat felplacerat (ej felstavat) namn i bokning som det är och resenären fick flyga med dem.

1 person likes this.
  5. NotRyan

NotRyan Medlem

Ska nog gå bra, däremot så får hon räkna med att retroregistrera poängen...

Mvh
    /NotRyan

6. deltamartin

deltamartin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hände mig på Estonian Air en gång. Var inga problem alls, och behövde inte ens efterregistrera EuroBonus-poängen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!