Senaste nytt

Nairobi flygplats brinner!

adhoc76

Medlem
Ja herregud.... NBO är trångt, lågt i tak och slitet. Får en brand fäste där brinner väl alltihop upp?! NBO är ju närmast att likna vid en stor loppmarknad....
 

agehall

Medlem
Favoritflygplats som går upp i rök?

Faktiskt - det är inte en dålig flygplats för att vara i Afrika. Dessutom gillar jag NBO för att det sällan är tokhett där. Det ligger ju på så pass hög höjd att det blir lite svalare där än många andra ställen.
 

Ubbe

Medlem
Faktiskt - det är inte en dålig flygplats för att vara i Afrika. Dessutom gillar jag NBO för att det sällan är tokhett där. Det ligger ju på så pass hög höjd att det blir lite svalare där än många andra ställen.
Just på flygplatsen verkar det ha varit "Tokhett"...
 

adhoc76

Medlem
Faktiskt - det är inte en dålig flygplats för att vara i Afrika. Dessutom gillar jag NBO för att det sällan är tokhett där. Det ligger ju på så pass hög höjd att det blir lite svalare där än många andra ställen.

Med all respekt Agehall... Jag är inte så förtjust i NBO. Det är som en stor loppmarknad som jag skrev innan tycker jag... Loungen är trång och medioker. Det enda ställe jag gillar är den där irländska (?) sportbaren i ena änden.... Jag har iofs inte varit på fler flygplatser än Johannesburg, Addis och Kigali och Nairobi då....
 

adhoc76

Medlem
Med all respekt, men de du listar håller ju nästan europeisk standard. Testa LOS och lite andra afrikanska länder ska du se att NBO är riktigt bra.

Haha jag ger mig.... Kigali är ju iofs ingen höjdare det heller. De röntgade tidigare bagaget vid ANKOMST inte vid avgång. De hade fått en apparat av Belgien och de ställde den vid utgången från ankomsthallen för den "fick inte plats någon annanstans".
 
Toppen