Nördträffar

Diskussion i 'BusinessClass.se' startad av lnixon, 5 April 2013.

1. lnixon

lnixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vet inte hur det är med er andra, men jag skulle tycka det vore roligt om man inom Businessclass' ramar kunde ordna en serie träffar med inbjudna branschföreläsare; typ "Hur fungerar Amadeus-gränssnittet för en resebyråagent", "Hur planerar man personalschemat" (det är *komplicerat*), kanske ett studiebesök hos en flygcateringfirma?

(LPI-baserad som jag är skulle jag förmodligen ha svårt att vara med. Men i alla fall.)

8 personer gillar detta.
  2. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan inte annat än hålla med. Hade varit skoj och lärorikt.

3. Marcus01

Marcus01 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma här, skulle vara intressant även om jag har skaplig koll från tidigare jobb.

4. kangru

kangru Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter kul och lite lagom nerdigt bara man får prata med dem som GÖR det och inte bara med en 'informatör' som inte har mer koll än att "det är jättesvårt och vi har väldigt välutbildad personal"....

5. erhel

erhel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det låter som en superbra idé, och jag håller också med kangru om att det är viktigt att det i så fall är med de som verkligen är operativa.

6. Det låter fullt möjligt att anordna, bästa vore väl att hitta ett antal intressanta företag och sedan anordna "bakom ridåerna" träffar. Jag tror t ex Swedavia och Arlanda flygplats vore rätt intressant. En affärsresebyrå skulle nog täcka en del av det du nämner ovan.

4 personer gillar detta.
  7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man kan ju tycka att en affärsresebyrå även skulle ha ganska stor nytta av att få träffa några ganska kräsna resenärer som oftast vet exakt hur de vill flyga, ända ner till vilken overhead bin de ska använda.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!