Nöjesflygandet måste bli tråkigare

Diskussion i 'Övrigt' startad av Jaws, 25 Maj 2015.

1. Jaws

Jaws Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Last edited by a moderator: 25 Maj 2015
    Smuffe, Jakob Österberg och Fredrik gillar detta.
  2. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den där motionen...

Lär väl i och för sig ej gå igenom men att partiet inte gillar andra flyg än regeringsplanet känner vi till.

Smuffe, El0, cbroxe och 4 andra gillar detta.
  3. SAS404

SAS404 Medlem

Det är bara käbbel.. Så dumt att det inte ens går att bli arg :D

Smuffe, Unicornone, chazzie och 7 andra gillar detta.
  4. jannewa

jannewa Medlem

Jag skulle faktiskt inte bli förvånad om den gick igenom...

Smuffe gillar detta.
  5. Fredrik Jeanson

Fredrik Jeanson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med @SAS404. Det går inte bli arg längre, den gränsen är för länge sedan passerad. Samtidigt vore det intressant att ta en diskussion om nyttan med nöjesflygande - det finns ändå någon form av nytto-aspekt: livskvalitet eller avkoppling. Man undrar om de verkligen tror på de här sakerna själva?

Smuffe och SAS404 gillar detta.
  6. Är absolut ingen vän av miljöpartiet, men är det någon som verkligen tagit reda på om det här verkligen är en riktig motion? Punkt 3 låter som ett utstuderat och solklart skämt; det är omöjligt att använda ett sådant språk utan att inse det humoristiska i formuleringen.

När jag letar efter motionerna får jag bara upp att "de finns att läsa på nätet" på ett par politiska bloggar och Flashback, men inget av ställena presenterar någon länk och jag hittar inte heller någon länk på milöpartiets egen sida.

Edit: Jo tydligen...

Kongresshandlingar 2015

Under "Kongress" på Miljöpartiets sida om inte länken funkar.

Last edited: 25 Maj 2015
  7. Jonas H

Jonas H Medlem

Tycka vad man vill om MP, men det stod ju faktiskt en sak till i länken:
    upload_2015-5-25_12-52-48.png

Smuffe, karho och NyfikenGrau gillar detta.
  8. SAS404

SAS404 Medlem

Jag tycker det är fascinerande att folk som inte röstar på MP är dom verkliga Miljöpartisterna, ta min farfar som bor ute på landet, åker bil 1 gång i veckan för att handla, odlar egen mat och äter mer ekologiskt än någon annan jag känner. Förbrukar minimalt med el då han jobbar i skogen osv...

Skulle vi syna sympatisören som skrivit förslaget ovan är jag tämligen säker att vi hittat en person likt många andra MP röstare som slösar på våra resurser något förbannat, men som skulle ha råd att betala för höjningar.

Smuffe, Ljungstrom89, Unicornone och 2 andra gillar detta.
  9. Jag skulle nästan våga sätta ett par SAS-muffins på att vi kommer hitta en skämtare om vi synar motionären. Någon som försökt vara rolig, garanterat.

telelina och ulagun gillar detta.
  10. matte_ante

matte_ante Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med, någon måste driva. Annars tappar jag tilltron till mina medmänniskor.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!