Senaste nytt

Når man vinner flybilletter.... :)

nota bene

Medlem
Det låter som om ni hade en trevlig tid!

Tror att det finns ett antal recensioner och kommentarer här på forumet angående Tegel - alla konstaterar att airside är en bunker där man vill vara så kort tid som möjligt! [Däremot är tillgängligheten och smidigheten en av de bästa för en huvudstadsflygplats i Europa]

Tyskland generellt är fientligt mot saker som kan medföra prisökningar - så kortavgifter är något alla är rädda för... På samma sätt var det tyskarna som drev på att vi behöver 1c och 2c euromynt - för att det inte skulle bli ökad inflation! Spelar ingen roll att en 1c kostar klart mer än 1c att tillverka. Du kan även råka ut för restaurang av hög klass där 2 personer äter och dricker för €400 för att mötas av "Unschuldigung, nur Barzahlung Bitte".
 
  • Gilla
Reactions: JWD

bnr

Medlem
Tack för trevlig läsning @Aurora!

Besökte själv LH Business Lounge på TXL för ett par veckor sedan och uppmärksammade samma sak; dåligt med eluttag (finns dock några gömda under golvluckor) och D-piren, om inte hela TXL, är en tråkig plats...
Lyckades med bedriften att gå igenom security innan jag kom på att loungen ligger landside, exakt samma lounge som jag uppmärksammade "Aha! Där ligger loungen!" när jag ankom TXL tidigare samma dag (förstår inte hur jag lyckades glömma bort det). Fick till min förvåning gå tillbaka genom security och till loungen (hade förväntat mig NEIN NEIN NEIN av tyskarna).
 

JWD

Medlem
Tack @Aurora för ett intressant resereportage!

Jag kan stämma upp i kören om att TXL och i synnerhet D-piren inte är så värst intressant att spendera tid i. För även jag har gjort misstaget att upptäcka bunkern innan jag fick veta vart loungen var belägen. Och som det redan har konstaterats så är loungen inget utflyktsmål för den som letar efter eluttag. Man får leta länge under gardiner och på andra kreativa gömställen för att hitta de rackarna.

Men samtidigt så har jag mer och mer börjat uppskatta flygplatsens oputsade charm. Sen att är den verkligen centralt placerad väger upp mycket! Jag betalade mer för en cola än för min Uber resa till Zoo Berlin.
 
Jag har insett att jag av någon anledning har svårt att läsa norska...Men läser jag det högt för mig själv så fattar jag allt... :confused:o_O

Men mycket trevlig reserapport så fortsätt!
 
A

Aurora

Guest
Tusen takk for alle tilbakemeldinger, skal prøve å svare litt mer konkret så fort jeg er ferdig med hele turen :) Gjør meg derfor ferdig med mine flyreiser nå:

SK2680 TXL-ARN
LN-RGG (737-800) 01F

Jeg sa farvel til Mariel som måtte vente en time i D(ritt)-piren på Tegel til sin flight (TXL-CPH), og boardet flyet via en gate - men en gate som ikke kunne kobles til flyet. Det høljeregna og var veldig utrivelig vær på dette tidspunktet, så man halvløp inn i flyet. Siden reisemessa i Berlin åpnet dagen etterpå hadde det vært fullt fly ned. Nå var det halvfullt fly i den retningen jeg dro. Fikk hele rad 01 for meg selv. Det rista ganske friskt på tur ut, vel oppe i lufta fikk jeg utdelt ettermiddags-salaten med forrett og dessert.

16730516381_478e0e2548_c.jpg


Var helt kurant, har smakt bedre og verre, men viktigst er jo at man blir mett. For det er masse mat. Etter å ta trøkka i meg så mye som mulig på kortest mulig tid lutet jeg stolen bak (det satt ingen på raden bak, så jeg tok meg den friheten) - og sovna. Kan derfor ikke si så mye om besetningen, men det lille jeg observerte var en glad gjeng som spurte flere gang om det var noe jeg trengte. SØVN tenkte jeg, hehe. En kort flytur forløp ellers som normalt og jeg kom fram til Uppsala ca 2 timer etter ankomst. Flybuss + vanlig buss som aldri korresponderer er så innmari lite morsomt at jeg ikke vil prate om det en gang. Men billig er det jo.

Det var en god følelse å sitte ombord midt i streikeopplegget hos "det andre norske selskapet". Jeg betalte ca. 3500kr for OSL-TXL-ARN i PLUS, fikk 3000 EBpoeng og følte meg som en smart traveller som valgte riktig og gav credit where credit is due.

[
 
A

Aurora

Guest
Mariel har dessverre fått influensa og er sengeliggende etter turen vår, så hennes siste flyturer blir litt forsinket i trip reporten.
 

Mariel

Ny medlem
SK 1678 TXL-CPH
A320 01F

SK1474 CPH-OSL
B738 01F

IMG_4166.jpg

Jeg er enda sengeliggende, men tror jeg begynner å komme meg. Det var ganske kaldt i Berlin så jeg lurer på om jeg ikke frøys på meg influensa.

Etter at @Aurora dro satt jeg i 1 times tid alene og hørte på musikk. Ingen tvil om at folk var klar over at D-piren var no dritt. De aller fleste som skulle på flyet kom da det ble klart for boarding.
På tross at det var en del ledige 3-setere fikk jeg ikke en 3-seter for meg selv. Av en eller annen grunn flyttet ikke mannen som satt på 01D seg:p
Flyturern forløp ellers helst normalt foruten om litt turbulens like før landing.

Vi parkerte på D-piren. Derfor måtte jeg gå helt til B-piren for neste flight. For meg som ikke er så glad i å være alene på nye flyplasser ble jeg litt stressa da det ikke var så lenge til boarding videre til Oslo. Men det var ikke så vanskelig å finne fram som jeg trodde og jeg rakk flighten uten problemer.

På flyet til Oslo var det fullt fly. Jeg fikk dessverre ikke denne raden for meg selv heller da det satt en mann på 01D:p Men ellers gikk flyturen helt greit.

Alt i alt ble det en fantastisk tur til Tyskland, et land jeg har drømt om å besøke lenge. Nå kan det endelig krysses av på min liste over topp 5 land jeg må besøke før jeg dør. Det var spesielt gøy å reise til Berlin med min aller beste venninne @Aurora :) Nå starter planleggingen til neste tur.. ;)
Jeg ønsker å takke businessclass.se/ @SAS404 for denne turen:)

IMG_4170.jpg
 

Siljevm

Medlem
Så moro å lese! Spesielt siden jeg har bodd ett år i Berlin og kjenner godt til flyplassene. ;)

og alle blir sjuke i Berlin denne tiden på året! En festival ble flyttet nærmere våren fordi alle ble sjuke og ikke ville komme tilbake....
 
Toppen