Senaste nytt

Några flygbolag som flyger Stockholm-Los Angeles direkt?

mha321

Medlem
Finns denna amerikanska passkontroll även i Toronto?

Japp. Det kan vara väldigt lång kö där i rusningstid dock. (Vet inte om samma gäller i Montreal, Toronto och Ottawa är de ända ställen jag använt det på).

Finns i Calgary, Edmonton, Halifax, Montreal, Ottawa, Toronto (dock ej City Airport), Vancouver och Winnipeg.
 

rvarttinen

Medlem
Japp. Det kan vara väldigt lång kö där i rusningstid dock. (Vet inte om samma gäller i Montreal, Toronto och Ottawa är de ända ställen jag använt det på).

Kön i Montreal kan vara lång om du checkat in i Montreal, men den brukar avverkas rätt snabbt. Kontrollanterna verkar vara rätt effektiva.
 

Biggles

Medlem
Skulle nog rekommendera ARN - LHR - LAX .
Då är det avgång 07.15 från Arlanda och det är ju uthärdligt med barn. Premium Economy biljett i Airbus 380 kan hittas till vettigt pris. Du får ju barnrabatt o kan välja bra stolar genom att kolla seatguru.com.
Trevligt flygplan med acceptabelt rörelseutrymme i denna klass.
LHR har BA allt från T5 så det fungerar smidigt.
Nackdelen med BA är nog maten om vi jämför med AF. Med AF blir det tidigare morgon från Arlanda o personligen undviker jag helst CDG. Kanske haft otur jämt? AF har väl också en premium economy klass o det kan gå hitta sådana biljetter också som är vettigt prissatta. Det lugnaste är väl åka ut på kvällen från Arlanda o ta en hotellnatt på LHR för ca 800 kr eller så.
BA brukar ha kampanjer flera ggr per år o ofta ngt i september!

Undvik för allt i världen Norwegian - förutom skandalöst passagerarbemötande o förseningar så är man nu också ett flygbolag utan socialt ansvar och outsourcar personalen!
 

Biggles

Medlem
Herrarna ovan har ju naturligtvis rätt. Dock har Svd Ekonomi haft en intressant serie om Norwegian. Nu registreras alla långdistansflyg på Irland av skatte o avgiftsskäl, personalen blir thailändare som är inhyrda via bemanningsföretag skrivet i Singapore. Allt enl Svd.
Jo, Seatguru stämmer ibland ej men det är väl upp till oss användare att uppdatera den!? Vet du ngn bättre seatingtjänst?
 
Toppen