Något cityhotell i Stockholm jag borde testa?

Diskussion i 'Hotell' startad av Najk, 7 December 2013.

1. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bor en del på hotell i Stockholm och har ett par hotell jag primärt alternerar. De är

Scandic Anglais
    Clarion Sign
    Radison Royal Viking
    Hilton Slussen

Har även testat en del andra i city, de jag kommer på direkt är
    Scandic Grand Central
    Scandic Park
    Scandic Continental
    Clarion Hotel Tapto
    Rica Kungsgatan
    Kom Hotel Stockholm
    Freys Hotel

För två år sedan svängde jag från Scandic mot Clarion och sedan sista året primärt mot Royal Viking och gillar det!
    Hilton brukar bli när det är bra rate och avståndet är ok, samt att jag hinner nyttja lounge.
    Waterfront har jag inte testat än, men har bokning där nästa vecka.

Finns det något bra cityhotell som jag bör testa?
    En natt för enkelrum bör helst inte överskrida 1500-2000kr

Saker jag uppskattar är fräscha rum, trevlig bar/restaurang, bra gym, plus för Pool.
    /Najk

2. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Sheraton? Fräscha rum, trevlig bar, bra restaurang, stort gym. Ingen pool dock ...

I och med att jag själv bor i Stockholm så har jag inte mycket erfaranhet alls av hotell i stan'. Dock, bodde på Sheraton under renoveringen av vår lägenhet förra sommaren - de ingår i SPG. Håller hög standard.

3. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipset! Ska testa Sheraton någon gång när det är ok rate.

4. MolleX

MolleX Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bor själv på Waterfront 2 dagar i veckan, nästan varje vecka. Tycker om rummen och sängen som jag prioriterar.
    Sedan har de även fått bra TV kanaler som släpade innan, man måste ju ha TV6 och gärna Viasat sport så man kan se champions League, men som sagt det är ju bara mina värderingar.
    Har personligen förhandlat till mig vad jag tycker är ett bra pris, så är du intresserad kan du skicka PM så ska jag förmedla kontakt till en kanon kille som jobbar där.

5. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1500-2000 kan man få rum på Grand eller Diplomat för ibland.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!