Någon som varit på Galapagosöarna? Tips?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av shikakui, 2 April 2014.

1. shikakui

shikakui Medlem

Äntligen blir resan till Galapagosöarna av!

Vi har bokat en resa Jan 2015 och flyger med bolaget Tame från Quito till Baltra (GPS).
    Hemresa sker med samma bolag från ön Cristobal (SCY) till Quito.

Någon som har varit på Galapagos?
    Tips på sevärdheter samt billigt och bra boende mottages gärna!

2. Thornado

Thornado Medlem

Jag åker till Galapagos i augusti, så efter det så har jag förhoppningsvis bra erfarenheter att dela med mig av.

3. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej! Jag var på Galapagosöarna för lite mer än ett år sedan. Vi flög dit med Aerogal direkt från Quito så jag har ingen erfarenhet av vare sig Tame eller Guayaquil. Men som jag har förstått det är det vanligt med mellanlandningar i Guayaquil. Så kort tid för mellanlandning är nog inget att oroa sig det minsta över över.

Mina råd för Galapagos är att försöka se så många öar som möjligt eftersom de skiljer sig ganska mycket åt. Men kanske allra viktigast är att läsa på ordentligt INNAN man reser dit. Det gjorde inte vi vilket fick en del praktiska och upplevelsemässiga konsekvenser! :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!