Senaste nytt

Någon som testat Novair Excellent? Hur är stolarna och servicen?

Nemo

Medlem
Kom ihåg att även om du får poäng på Apollo/Novair och är EBG så ger det inte automatiskt loungeacces.

http://www.sas.se/allt-om-resan/pa-flygplatsen/lounger/Tillgang-till-lounge/

*tänk på att då du reser med en charterarrangör (alltså då du har ett resebevis från arrangören och inte en ”vanlig” flygbiljett), så ska din charterarrangör ha ett speciellt loungeavtal med oss för att du ska kunna använda SAS loungen. Hör med din charterarrangör innan du reser.
 

Petter

Medlem
Kan säga att för de 3-4000:- man betalar extra för novair excellent är varenda krona!
Sätena är inte flatbed men helt ok!
 

vatthagen

Ny medlem
Hej,
vet inte om det är försent att svara på din fråga om novair excellent, men jag kan garantera (trots att det är ganska dyrt) att det är värt varenda krona.
Jag sover som en stock på planet och det är ju bara 24 platser, det är nu inne på sin tredje säsong och vi har bokat detta för tredje gången (familj på 3 personer) kan säga att vi är dom enda, då vi åker som har ett barn med i 1:a klassen, han är dock 11 år och en mycket stillsam och skötsam kille, annars har det mest varit äldre som bokat detta.
När dom hade premiär på detta var det lite billigare (3500:) och jag lyckades boka i rätt tid när det var lite rabatterat (2800:-/pers) men till andra säsongen när folk fick nys på detta ökade priset till ca 4500-4800:- och vi betalar nu för vår resa till Thailand 4800:-/per.
Du kan nog räkna med att det är mer skötsamt folk som åker denna klass även om det dricks ett och annat även här.
Vill du veta mer får du återkomma till mig, jag har en fin bild på FB där jag ligger gött i stolen. /Helén
 

Dr. Miles

Expert

Aftonbladet skrev:
REGULJÄRT
Thai Airways – business class (Royal silk)
Flygbolag: Thai Airways International.
Flygplanstyp: Boeing 747-400.
Antal platser: 389, varav 14 i affärsklass.
Prisexempel: 32845 kr till Bangkok t/r i affärsklass.
Det känns som AB har avsiktligt jämfört med THAI Business class och inte med Premium Economy.
Om många får veta att man kan sitta i en Business class stol med Premium Economy priser (från ca 10.700 SEK inkl. skatter för t/r) tycker de nog inte att vissa Charter Premium är prisvärda längre.
 
Toppen