Senaste nytt

Någon som testat Marriott Courtyard Hotel Stockholm?

JacobGBG

Medlem
Verkar tyvärr inte finnas någon möjlighet för trade, gift eller extend på Marriott stay certificates så det verkar som den komemr att snällt få gå ut. :-( Om ingen vet någon annan lösning då...
 

Jacob

Medlem
Jag bor ett stenkast från detta hotell, två minuters promenad. Ätit brunch där ett antal gånger och det är ett trevligt hotell med en snygg interiör och trevlig personal.

Lite synd att låta en voucher gå till spillo, men regler är regler...
 

David

Medlem
Bodde en natt förra sommaren, sen incheckning och tidig utcheckning men jag ändå kommentera att rummet var väldigt trevligt (standard modern Courtyardstil) och läget kändes helt ok för mig som skulle till Arlanda express på morgonen även om det finns andra hotell närmre.

Även om jag inte köpt ett rum inkl. frukost, då jag ändå skulle lämna innan den öppnar, så satte de ihop ett gratis frukostpaket med macka, juice, yoghurt och kaffe som jag kunde äta på tåget - plus i kanten då Courtyard egentligen inte erbjuder gratis frukost till platinummedlemmar i MR.
 

bstark

Medlem
Ligger en vältrafikerad gata precis utanför som är hopplös att korsa.
Rummen är helt okej, en liten detalj är att TVn har USB-uttag så man kan ladda sin iphone.
Finns väl inte många andra hotell runtomkring där så det är ett välkommet tillägg.
 

tourist

Medlem
Återupplivar en halvgammal tråd. Det verkar vara många av er som bor eller jobbar i närheten: Vad är billigaste parkeringen i närheten av det här hotellet? Jag har två gratisnätter hos Marriott som går ut 31/12, funderar på att bränna dem på Courtyard i mellandagarna.
 

agehall

Medlem
Hur långt kan du tänka dig att promenera? Jag tror det billigaste blir någon form av gatuparkering i närheten. Vill du komma undan ännu billigare är det nog att parkera en bit längre ut och ta T-banan till hotellet som gäller.
 

agehall

Medlem
Kvällar, nätter och helger bör du kunna parkera gratis, ja. Jag vet inte hur det är med parkeringarna längs norrmälarstrand, men i bostadskvarteren ovanför bör det gå att hitta en plats om du är ute i god tid.
 

Dr. Miles

Expert
Om du kommer dit mellan kl. 16 -18, är det lättare att hitta parkeringsplats på gatan. Då kontorsfolk börjar röra sig.
 

Jacob

Medlem
Kvällar och helger brukar inte vara några större problem. Finns parkering i backen ovanför hotellet samt runt omkring Lindhagensplan (rondellen bredvid hotellet). Längst med Norrmälarstrand finns det ett antal parkeringar men det kan bli några minuter att gå. Finns även en liten parkering vid entrén till hotellet för ett tiotal bilar.
 
Toppen