Någon som testat Elite Hotel Marina Tower, Stockholm?

Diskussion i 'Skandinaviska hotellkedjor' startad av Tommy Palomäki, 18 September 2011.

1. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Någon som övernattat i Elite Hotel Marina Tower, Stockholm? Undrar om det är värt att prova deras junior suite...:confused:

Bokade en frinatt 1-2 oktober och ska ha en avkopplande helg med min sambo.
    [h=1]
    [/h]Ha en fortsatt trevlig söndag!

2. storho

storho Ny medlem

Bodde en natt i juniorsvit i somras och blev ganska besviken. Rummet är stort och rymligt men tyvärr så har juniorsviterna små avlånga fönster (som dessutom sitter mycket högt). Det ger därför en känsla av att bo i en bunker och man har därför ingen direkt glädje av havsutsikten. Förstod från receptionen att det gällde för alla juniorsviter. Skulle därför hellre satsa på ett vanligt rum med havsutsikt (dessa rum har "normala" fönster).

Som vanligt på Elite var frukosten inte särskilt märkvärdig.

1 person likes this.
  3. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tips... Kanske bokar jag en riktig suite istället.

4. jopo

jopo Ny medlem

Har bott några nätter i Deluxrum med utsikt mot vattnet. Om det är utsikten du vill åt är dessa att rekommendera, stora rum med otrolig utsikt.

Juniorsviter är som storho säger med mindre fönster mot vattnet, men jag vill minnas att det gick bra att se ut från den sviten vi hade.

Frukosten på helgerna är så där stökig som större hotell brukar vara. Inget speciell, men ändå trevlig personal. Frågade tex om Philadelphia ost som jag inte fann på buffén. Servitrisen levererade direkt till vårt bord. Men om du ska ha en avkopplande helg i svit, junior eller inte, skulle jag definitivt gå på roomservice till frukost.

1 person likes this.
  5. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack jopo,
    tack för tipset. För oss skall det mest vara en lite lyxigare kort weekend och tid för oss själva. Vi ville ha en natt på hotellet utanför centrala Stockholm.

6. Martin Andersson

Martin Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi bodde i somras i ett familjerum på Marina tower. Ett mycket märkligt rum. Precis som Storho beskriver ett stort rum, men med omöjlig fönsterplacering. Trots rummets väl tilltagna storlek fick man nästan lite cellkänsla. Annars var allt bra, och jag håller nog Elites frukostar som de bästa om man jämför med andra kedjor som t.ex. Scandic, Clarion och Best western.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!