Senaste nytt

Någon som testat att förbeställa mat på Thai Airways?

NyfikenGrau

Medlem
Får samma intryck av bilderna (och texten därtill) som av rykten genom åren - hos Thai är det bättre att välja den lokala maten än den "internationella". Premiär på TG för mig snart, blir definitivt thaimat.
 
Nej, jag har förbeställt mat i Business åtminstone de tre senaste åren. Utbudet är mindre än i First, men det finns!
Jag råkar ha en bokning med Thai i business i vår och på 'manage my booking' hittar jag bara veg, laktos, kosher m.m. och ser ingen möjlighet att beställa specifika rätter. Har du lyckats med det?
 

AndersSt

Medlem
hos Thai är det bättre att välja den lokala maten än den "internationella".

Gäller detta inte bara ut från BKK, för catering i t ex CPH är väl inte "äkta" Thai-mat? Jag fick i alla fall den informationen när jag flög Lufthansa MUC-BOM-MUC, att välja det Indiska alternativet ut från Mumbai då den Indiska maten som lastas på andra ställen inte var lika bra som "the real thing". Någon här som kan bekräfta eller dementera detta påstående?
 

ekf

Medlem
Gäller detta inte bara ut från BKK, för catering i t ex CPH är väl inte "äkta" Thai-mat? Jag fick i alla fall den informationen när jag flög Lufthansa MUC-BOM-MUC, att välja det Indiska alternativet ut från Mumbai då den Indiska maten som lastas på andra ställen inte var lika bra som "the real thing". Någon här som kan bekräfta eller dementera detta påstående?
Om du kikar på mina bilder en liten bit upp så är den första för avgång från FRA, den andra för avgång AKL och den tredje med avgång BKK...
 

NotRyan

Medlem
Jag råkar ha en bokning med Thai i business i vår och på 'manage my booking' hittar jag bara veg, laktos, kosher m.m. och ser ingen möjlighet att beställa specifika rätter. Har du lyckats med det?
Bara du väljer att gå in på rätt ställe så funkar det. Varför skall det finnas där man naturligt letar när man kan lägga länken på ett annat ställe? :)
 

NyfikenGrau

Medlem
Gäller detta inte bara ut från BKK, för catering i t ex CPH är väl inte "äkta" Thai-mat? Jag fick i alla fall den informationen när jag flög Lufthansa MUC-BOM-MUC, att välja det Indiska alternativet ut från Mumbai då den Indiska maten som lastas på andra ställen inte var lika bra som "the real thing". Någon här som kan bekräfta eller dementera detta påstående?

Vet ej, detta är som sagt bara vad jag hört och läst, har ingen egen erfarenhet. Jag har hört generellt, inte bara gällande Thai utan de flesta flygbolag, att det matmässigt är bäst att flyga från hemmabasen, så det du skriver låter rimligt.

Men men, jag väljer att följa rådet, "ät thai på Thai", får se hur det är :)
 
Toppen