Någon som provat Austrian Airlines OS839/840 Wien-Dubai?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av agehall, 22 Augusti 2012.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som testat OS839/840 sedan de började med en Lufthansa A340 som wetlease?

Det jag egentligen är intresserad av, är att veta ifall det finns chans att få sitta i F-kabinen om man flyger betald C då de inte säljer F på sträckan.

2. Vet vi med 100% att det är en A340-300 med F, eller att man har en A340-300 utan F? Det finns båda nämligen...

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra fråga. Jag trodde alla deras A340 hade F... Finns det någon lista på vilka som har vad?

edit: Expertflyer visar två rader 1+2+1 längst fram i C-kabinen, markerade som blocked. Så jag antar att de har F-kabin.

4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad jag har förstått så är A340'n MUC baserad med F klass. Stolarna säljs som C, men kan reserveras av HON/SEN. Besättning + catering är från Lufthansa.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så om jag tar och petar in mitt SEN-nummer i bokningen finns det alltså en chans att jag kan få en av dessa stolar då? Får väl ta och prova. Tänker dock kreditera till EuroBonus i slutändan, men om jag byter tillräckligt sent så bör det ju inte vara något problem.

6. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är bara att byta i gaten, ska inte vara några problem. När jag flög hem från IAD i våras så bytte jag från mitt SEN till Ett kort jag inte hade status hos i gaten, men på manifestet stod det fortfarande att jag var en SEN.

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det vore ju smidigt om de inte hinner få med bytet på manifestet. :) Det har jag nog inte lyckats med när jag gjort det.

8. Jag ser när jag testar boka (t.ex. i november) bara OS egna B767or. När är det Lufthansa A340-300 skall användas? Tidsperiod?

9. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fram tills den 10e september hörde jag för några veckor sedan.

10. ok, tack.. Inte aktuellt för min del då :p Mina kunder sparkar nog mig om jag åker iväg på "semester" igen

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!