Senaste nytt

Någon som lyckats med statusmatchning till Elite Hotels Gästprogram?

Ja ca 80 på Hilton + 100 på Marriott, inget på Elite. Ringde för att mitt resmönster skulle ändras och jag behövde välja mellan Elite och Scandic
Med så många stays/nätter har du nog inget problem att matcha mot vilken som helst av de nordiska kedjorna. De vore ju knasiga om de inte vill att du ska bo med dem istället.
 
Det fixade sig efter att ha mailat och påminnt i morse. CCG+HHG+BW Diamond -> Elite Black. De svarade och ville ha 10 dokumenterade stays för Silver eller 25 dokumenterade stays för Black. Det var dock ingen hård gräns i praktiken, men det blir nog svårt att få Black med endast ett fåtal stays.
Oklart hur länge matchningen gäller. Mitt första år som medlem sades det, men jag misstänker att det är till årsskiftet som för andra här.
Jag fick kortet idag och till min förvåning står det 2018-01 på det. Jag vann uppebarligen lotteriet.
 

FF#1

Medlem
Jag har matchat två gånger. Dock var jag nere och vände i 2 år innan jag försökte andra gången, så det var inte i direkt följd.
Aha... ska testa att matcha om när mitt Choice platinumgår ut. då är det kanke dags för en vända till med fokus på Elite... :)
 

Plissken

Medlem
Jag tog en rövare idag och försökte matcha Choice Platinum till ett Elite. Jag har Svart idag och var Elite förra året. Delvis ändrat resmönster pekar mot +55 nätter på Elite i år och återkval till Elite-nivån vid årsskiftet. Jag försökte argumentera för att en matchning till Elite-nivån skulle motivera att lägga ännu fler nätter på Elite under detta år. Men precis som förväntat blev det nej, vilket ju är logiskt. Toppnivån ska man förtjäna genom riktiga stays, men det var värt ett försök :) Jag fick dock beskedet att ett Choice Platinum räcker för matchning till Svart.
 
Vet du vad dom matchade det emot? Var det ditt BW-Diamond du skickade stays på? Har enbart BW-Diamond och skulle vilja illa kvickt bli matchat mot Elite Svart.
Jag tycker de var omotiverat kinkiga. Jag tror att det var mot CCG (3 stays, 5 nätter) och HHG (2 stays, 10 nätter) de matchade. Det behövdes lite lätt övertalning på det.
 

trekker

Medlem
Jag matchade för några år sedan och försökte igen, matchade mot Nordic Choise Gold, Club Carlson Gold samt HHG. Hade 43 stays i Sverige men de vill bara matcha till max silver, detta trots en bokning his Elite på 9 nätter om några veckor. Om de inte ändrar sig bokar jag nog av. Anledning till att inte matcha till svart var att jag redan blivit matchad en gång för 3 år sedan.
 
Toppen