Senaste nytt

Någon som kan hjälpa att hitta billig biljett i business class Stockholm-Auckland i början av 2015?

Hjalmar Nilsson

Ny medlem
Hej!

Ny medlem här, men har dock lurkat (följt utan att vara medlem) ganska länge...

Tacksam ifall någon vänlig själ kan hjälpa mig med detta! Jag har letat och hittat en resa som jag funderar på att ta, men vill dock gärna ta ett annat flygbolag, om möjligt. Jag vet att priserna är högre runt nyår och att det är detta som ställer till det för mig.

Resan som jag hittat är med China Southern, och går att göra ARN - AMS/CDG - CAN - AKL för cirka
28 000 kr. Man tjänar dock bara 130% miles till flying blue i business class vilket är ett skämt, men får väl vara tacksam med tanke på priset och att det ändå är flying blue :rolleyes:.

  • Varifrån vill du börja din resa? ARN
  • Var är din destination? AKL
  • När vill/behöver du resa ut? 1 eller 2 januari 2015
  • När vill/behöver du komma hem? vara hemma 4-6 februari 2015 (ej senare än 6:e med andra ord)
  • Hur länge vill du vara borta? en månad cirka
  • Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst Star alliance då jag numera är nybliven eurobonusmedlem. Kan dock även ta Skyteam, är medlem i flying blue.
  • Vad är din budget? (per person) 32 000 kr (kan dock lägga på någon tusenlapp till)
  • Vad är det viktigaste för dig?
  • 1) Business class hela vägen - är både bred och lång så behöver en större stol som är åtminstone 20 tum bred. Inga segment i economy med andra ord. (När jag flyger economy inom europa (norwegian tex) brukar jag alltid köpa extra stol så jag slipper ha en stackare bredvid mig. Japp, jag är killen som ni inte vill hamna bredvid i economy...:()
  • 2) inga byten som är kortare än 2 timmar.
  • 3) att jag tjänar poäng till eurobonus eller till flying blue
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? helst inte men kan tänka mig det om det innebär att resan blir väsentligt billigare dvs billigare än den som jag hittat.
 

Kricka

Medlem
Den första januari går att kombinera med återresa den fjärde februari med BA för
ungefär samma pris som China Southern MEN det ser ut att vara något kort byte
både ut och hem (t.ex. byte från BA till CX i HKG på 1h 05min). Faller alltså på ditt
krav nr. 2.
 

Hjalmar Nilsson

Ny medlem
@agehall
Tackar, bara tacksam om någon kan hjälpa mig. :)

@ Kricka
Ah ok, jag hade sett att på BA: hemsida att de har någon kampanj nu till Asien, men när jag sökte fick jag bara fram förslag med byte i Sydney till en economyflight sista delen till AKL. Tråkigt med de korta bytena men med tanke på att det är långresa så vill jag ha lite marginal. Tack för din hjälp i alla fall, uppskattas!
 

pep

Medlem
Du skal have "is i maven": Ingen grund til at købe så tidligt - der kommer masser af kampagner omkring jul/nytår....Prøv at checke lidt på hipmunk.com Det kan være betydeligt billigere om du rejser ud lidt før eller lidt senere...Check også Air New Zealands hjemmeside
 
Toppen