Någon som har koll på hur det ligger till med brittiskt pass?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Reuben Welsh, 26 April 2014.

1. Reuben Welsh

Reuben Welsh Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tjena,

Tanken är att jag skall till USA om 5 veckor, men såg nu att mitt pass går ut i slutet av juni.

Jag är borta i USA i två veckor, så hinner åka hem innan den går ut, är det några problem?

Som jag läser till mig så verkar det vara lugnt då UK pass får användas tills dem går ut i USA, men tänkte bara dubbelkolla om någon annan läst något annat.

Åkte till USA för 1månad sedan utan problem men då var det inte riktigt lika nära inpå.

2. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Reser du med svenskt eller brittiskt pass?

Skall förvisso inte spela någon roll då svenska pass behöver vara giltiga under hela vistelsen, men inget krav på att de behöver gälla en viss tidsperiod efter avsedd hemresa. Från U.S. Embassy, Stockholm

3. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1 person likes this.
  4. Reuben Welsh

Reuben Welsh Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    wow rikitigt bra sida att känna till! tack! :)

5. Reuben Welsh

Reuben Welsh Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Reser med ett brittiskt, efter 20 år i sverige har man inte riktigt haft anledning till att skaffa svenskt medborgarskap, men är väl dags att få tummen ur snart för att slippa skicka ner passet till tyskland varje gång den skall förnyas.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!