Någon som har erfarenhet från Travel Beyond resebyrå (eller andra liknande)

Diskussion i 'Övrigt' startad av shopgirl888, 30 Augusti 2015.

1. shopgirl888

shopgirl888 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vore intressant att höra om ni anser att det är bättre att åka med en exklusivare resebyrå eller om man skulle boka själv.
    Tror inte resebyråer (även i detta fall, lite mer exklusiva resebyråer) brukar ta ut någon som helst premiums så det kostar typ lika mycket om jag hade bokat allting själv?

Travel Beyond inriktar sig på lite lyxigare resmål och bättre hotell, deras främsta konkurrent är Select Collection.

Om någon har rest med ovan två vore det mycket intressant att höra era erfarenheter?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om resebyrån inte tar ut en extra kostnad, vad lever de då av..?

Jag har inga goda erferenheter vad gäller resebyråer, så jag avhåller mig från att kommentera i övrigt.

3. shopgirl888

shopgirl888 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @agehall - de tjänar väl endast kickbacks från flygbolag och hotellen?

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Resebyråer går vad jag vet oftast i princip back på flygbiljetter. Änsålänge får de provision från hyrbilar och hotell, men jag är tveksam till att det räcker för att ha en nischbyrå som bara riktar in sig på vissa typer av resor.

5. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nog enklast att göra en jämförelse med vad dem tar och vad det kostar att fixa själv.

Hur som helst går det bra för Travel B

agehall gillar detta.
  6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp, om de gör det billigare än vad man kan fixa själv så kan man ju överväga det.

7. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har dock liksom @agehall inga bra erfarenheter av resebyråer (längre). Och jag skulle inte bli förvånad om du löser detta själv på ett både billigare och bättre sätt

fcx och agehall gillar detta.
  8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och kom ihåg - behöver du tips och hjälp så finns alltid resurser här på forumet! :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!