Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

Isoladan

Medlem
Uppgraderad till stor svit på Sofitel i Manila.
Första dagen fick vi en flaska vin som välkomstgåva, igår fick vi en flaska rom. Har dock inte behövt öppna flaskorna då mat & dryck i Club Millésime är mer än tillräckligt...
 

Toby

Medlem
Blev också uppgraderad här till Svit, hade bokat med frukost och fick gräva fram bokningen för att överbevisa annars ville de ha betalt för den. :mad:

Fick du också dom otroligt "goda" äpplena?

För mig ville dom ta betalt för rummet när jag checkade ut trots att jag hade betalt när jag bokade. Fick stå i receptionen som en idiot i 30 minuter och vänta på att han skulle kolla om jag betalt. Fick också gräva fram papper som bevisade det men tydligen räckte inte det.

Kan man kontakta någon som har koll på sånt här? Har några andra historier som är ännu värre som jag inte vill skriva öppet här. Hotellet missköts ju med råge.
 
Uppgraderad på Mercure Resort Queenstown, NZ från två dubbelrum med gård utsikt till sjöutsikt. Dock fick jag påpeka att jag va platinum då han ville ha 300SEK per rum om jag ville få sjöutsikt.

Fick inget fritt Internet heller..........

Har en natt på Sofitel Harbour i Auckland om 12 dagar, återkommer om vi blir uppgradere där också.
 

staff

Medlem
Uppgraderad till Exec Floor pa Pullman Hyde Park i Sydney med tillgang till Exec Lounge (frukost samt drinks+canapes), och drinkbiljetter, sen check-out m.m.
 

ian.engblom

Medlem
Uppgraderad till näst högsta våningen med lounge access, 1 h extra checkouttid, fritt wifi på rummet på Novotel Nathan Road, Kowloon, Hongkong. Fick fråga om det själv när jag checkade in, först sa de att det inte gick men en liten stund senare var det plötsligt möjligt, ingen aning om varför. De vill kanske få en att kännas extra speciell, men det var bara konstigt tycker jag. Trevligt hotell med hjälpsam personal, vi kunde även förvara bagage efter utcheckning vilket gav en extra eftermiddag till aktiviteter.
 

jumbooze

Medlem
Uppgraderad till näst högsta våningen med lounge access, 1 h extra checkouttid, fritt wifi på rummet på Novotel Nathan Road, Kowloon, Hongkong. Fick fråga om det själv när jag checkade in, först sa de att det inte gick men en liten stund senare var det plötsligt möjligt, ingen aning om varför. De vill kanske få en att kännas extra speciell, men det var bara konstigt tycker jag. Trevligt hotell med hjälpsam personal, vi kunde även förvara bagage efter utcheckning vilket gav en extra eftermiddag till aktiviteter.
Fick liknande svar, de verkar inte riktigt uppdaterade på hur man hanterar Platinum och vilka regler som gäller.
Ska se när det blir en recension.
 

VonMögen

Medlem
Uppgraderad till näst högsta våningen med lounge access, 1 h extra checkouttid, fritt wifi på rummet på Novotel Nathan Road, Kowloon, Hongkong. Fick fråga om det själv när jag checkade in, först sa de att det inte gick men en liten stund senare var det plötsligt möjligt, ingen aning om varför. De vill kanske få en att kännas extra speciell, men det var bara konstigt tycker jag. Trevligt hotell med hjälpsam personal, vi kunde även förvara bagage efter utcheckning vilket gav en extra eftermiddag till aktiviteter.

Är inte helt säker på att man kan "räkna" med perks som Accor Plat på Novotel tyvärr. Men alltid lika skönt när det funkar :)
 
Uppgradering på Mercure Wellington. Hade bokat två vanliga dubbelrum o fick liknande superior room på högsta våningen. Även 4 drinkbiljetter och fritt WIFI i lobby samt gratis internet på kabel i rummet.
 

dino_81

Medlem
Till er som har blivit uppgraderade som Platinum, hur har ni bokat era vistelser? Jag förmodar att chansen till uppgradering ökar om man bokar direkt via Accor men kan raten spela in också? Exempelvis är det större chans till uppgradering om man bokar Le Club AH loyalty platinum-rate i förhållande till någon form av special offer eller promotion?
 
Du måste boka direkt via accorskedjans hemsidor för att få statusförmåner. Jag vet att en del fått statusförmåner även via andra bokningskanaler men det är ingenting du kan räkna med. Är det ett hotell med lounge brukar jag boka billigaste fare. Det brukar bli uppgradering och loungeaccess har du ju redan via ditt Platinumkort.
 
Toppen