Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

Diskussion i 'Accor & Le Club' startad av mmatsie, 14 Augusti 2013.

1. mmatsie

mmatsie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Letar boende i Barcelona i september och har just blivit Platinum på Accorhotels - Le Club via kampanj.

Någon som har erfarenhet om chanserna till uppgradering och framförallt tillgång till club floor på hotellen i kedjan.

Vill ju helst inte betala mer än 1000 sek / natt och rum....

//Mats

Last edited by a moderator: 3 September 2015
  2. Mr.T

Mr.T Medlem

När jag och familjen var i Dubai på Påsklovet så bodde vi på Sofitel Jumeirah Beach. Vi hade bokat två stycken Prestige Suites, näst bästa, för ett väldigt fördelaktigt pris. När vi ska åka så ringer dom och frågar ifall vi är villiga och bli uppgraderade till deras Imperial Suite, det bästa rummet. Rummet var 200 kvm och hade en fantastisk balkong. Enligt dom berodde det på Platinum kortet men det verkade mer som att de behövde två extra rum och hade sviten över. :)

Last edited: 14 Augusti 2013
    1 person likes this.
  3. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade ni två Prestige Suites och blev uppgraderade till enbart en Prestige Suite låter som en downgrade... Gissar att du skrivit lite fel bara ;)

1 person likes this.
  4. Mr.T

Mr.T Medlem

Fixat

1 person likes this.
  5. Skyraider

Skyraider Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick uppgradering + matkupong på Sofitel Metropole i Hanoi.

2 personer gillar detta.
  6. Jag fick uppgradering på Sofitel T5 till Luxury Room från Classic Room som Platinum. Lounge access ingick också - trevligt!

7. dalton

dalton Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har fått uppgraderingar på samtliga (tre! :)) av mina Sofitel-övernattningar. Sofitel NYC, Luxury -> Juniorsvit (+gratis frukost för att de klantade sig lite...), Classic -> Luxury samt på Sofitel DC, Classic -> Luxury.

Har annars bott på en del Mercure samt Novotel men de jobbar ej med uppgraderingar ( vilket man heller inte kan förvänta sig då det inte står i benefits-listan)

8. Jacob

Jacob Medlem

Jag har mycket bra erfarenhet av uppgraderingar som både guld och platinum. Allra bäst har det varit borta i Asien där uppgraderingar även förekommit på "midscale"-kedjorna, exempelvis Novotel.

9. Jadessa

Jadessa Medlem

Fundera på att göra en kombo då jag blev platinum på Accor, aldrig testat tidigare. Visst räcker det att boka via hotellets sida och lägga in sitt kortnummer, då jag inte har något kort.

10. Jadessa

Jadessa Medlem

Vore trevligt med er erfarna om ni delar med er om hur det funkade första gången ni använde ert accor platinum som ni fixat här via länk...... Frågar de om det faktiska kortet?? Räcker en skärmdump eller bara mitt nr?
    Lite pirrigt är det ju första gången, minns ni?? Vore kul och testa.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!