Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av Hilton Reykjavik Nordica hotel

Någon som har erfarenhet av Hilton Reykjavik Nordica hotel på Island? Hur är Executiveloungen? Andra hotelltips mottages också tacksamt då vi är 25 personer som ska dit en helg i maj. Tack på förhand.
 

Lallarn

Medlem
Jag var där i oktober-november för 3 nätter. Är Hhonors Gold men då hotellet var helt smockfullt (var någon musikfestival) så blev det ingen rumsuppgradering men dock rum på Executive floor och loungetillgång. Loungen är väl egentligen inget ställe där man kommer spendera hela vistelsen, men den var klart över min förväntan. Visserligen bara alkohol och "ordentlig" fingermat under en viss tid, men det var rejält ändå. Trevlig miljö och fin utsikt över stan och bergen runtikring. Dock lär det bli riktigt fullt om ni är 25 stycken som vill ha lounge-tillgång samtidigt då den inte är speciellt stor.

Serveras även frukost i loungen på morgonen som kan vara ett alternativ om man bara vill ha något lätt.
 

Senator

Moderator
sembl och jag var där i oktober. Båda Diamond VIP och för ett pris under 1 000kr (SEK) per natt bra värde.

Executive Room var ok, inget märkvärdigt. Loungen väldigt trevlig, mysig. Frukosten i restaurangen mycket bättre..
 

joemume

Medlem
Jag tycker Executive Loungen var klart under normal Hilton standard.De inre delarna är mysiga men det är verkligen en "no frills lounge" där man kan sitta en stund under happy hour och för frukosten, men i övrigt kanske inget ställe som tar tid från det man egentligen skall göra - utforska Island. :)

Rummen på Executivevåningen är helt OK! Vi hade en minisvit senast och den var riktigt fin. Hotellet hade bemödat sig och ställt dit en flaska Champagne när vi checkade in (är Hilton Gold), vilket kändes som en jättefin gest och knappast nåt man hade väntat sig. Restaurangen på bottenvåningen har riktigt bra mat - pröva den!!
 
A

Aurora

Guest
Hur ligger hotellet i förhållande till centrum? Är det lätt att ta sig dit/därifrån?

Ligger alt for langt utenfor byen etter min smak. Nesten så du må ha leiebil for å få gjort noe fornuftig. Vi bor alltid på Radisson 1919 med gangavstand til alle de essensielle stedene; som f.eks Fiskfelagid ;)
 
Toppen