Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av att filma ombord?

kaktusen

Medlem
Samsung Pro MicroSDXC 64GB UHS-I (Class 10) 90 MB/s - Micro SDHC/SDXC - Minneskort - Media & USB-minnen - Webhallen.com
Detta gäller självklart inte bara crew utan även andra passagerare. Där kan det säkert finnas betydligt fler som inte vill vara med på film/bild, särskilt inte om den publiceras någonstans. Av princip bör man väl fråga alla som blir synliga på film eller foto.
Fast det är ju i praktiken omöjligt. Speciellt eftersom det är 2016 och varje person lägger ut oändligt med bild och film på Twitter och Facecrap. Själv filmar jag bara när jag åker First för jag tycker det är en speciell upplevelse. Jag filmar då mest kabin även om del passagerare kan vara med på håll. Jag filmar inte personer på nära håll om jag inte känner dom. På översiktsbilder ombord plan/lounge/flygplats kan många vara med på bild men då inte på nära håll.

EDIT: Jag kör med dessa minneskort från Samsung. Det är klass 10 med hastighet på 90 MB/sekund. Tyckte det var prisvärt och bra.
 
Last edited:

mha321

Medlem
Samsung Pro MicroSDXC 64GB UHS-I (Class 10) 90 MB/s - Micro SDHC/SDXC - Minneskort - Media & USB-minnen - Webhallen.com
Fast det är ju i praktiken omöjligt. Speciellt eftersom det är 2016 och varje person lägger ut oändligt med bild och film på Twitter och Facecrap. Själv filmar jag bara när jag åker First för jag tycker det är en speciell upplevelse. Jag filmar då mest kabin även om del passagerare kan vara med på håll. Jag filmar inte personer på nära håll om jag inte känner dom. På översiktsbilder ombord plan/lounge/flygplats kan många vara med på bild men då inte på nära håll.

Håller helt med, det är inge idé att gå till överdrift vare sig man är den som blir filmad eller filmar. Handlar väl bara om att visa lite lagom respekt. Tex att vara med på håll och översikt får man räkna med.

Man bör vara försiktigare med närbilder. Vare sig det handlar om crew eller andra pax.

(delvis ot, min huvud poäng var att man ska behandla crew och pax lika i frågan)
 

Brandten

Medlem
Blev en GoPro Hero5 Black. Ska bli kul att testa den på nästa flight!
Precis som när jag köpte drönaren så handlar jag det mesta av tillbehör på AliExpress och inte helt otippat fanns det en del tillbehör till GoPro där också. :)


upload_2017-1-17_0-27-3.png
upload_2017-1-17_0-27-42.png
 
Nu har du ju redan köpt den bästa GoPro-kameran på marknaden, men annars tycker jag att Hero4 Session ger klart mest "bang for the buck". Väldigt liten och smidig och väldigt bra filmkvalitet sett till vad den kostar. Jag betalade 1590:- för min under en kampanj.
 

Brandten

Medlem
Nu har du ju redan köpt den bästa GoPro-kameran på marknaden, men annars tycker jag att Hero4 Session ger klart mest "bang for the buck". Väldigt liten och smidig och väldigt bra filmkvalitet sett till vad den kostar. Jag betalade 1590:- för min under en kampanj.
Sugen på touchskärmen och röststyrning etc. Verkar vara lättare att navigera i menyer och så. Såg test på Casey Neistat's VLOG där han också tyckte Hero4 var kanon. Men vi får se... 30 dagars öppet köp. :)
 
Toppen