Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av att filma ombord?

agehall

Medlem
Gopro är bättre än 360 kamera.
Allt för dålig bild kvalitet på dom 360 som finns
Fast det är ju två helt olika saker.

Jag kan lova att en 360° slår en GoPro-film om du kollar på den i VR. Men är det överlägsen bildkvalité ma är ute efter är varken GoPro eller 360° något att satsa på.
 

kaktusen

Medlem
Jag har haft en GoPro Hero i drygt ett år och är väldigt nöjd. Jag tittade inte ens på andra kopior eftersom det innebär sämre kvalitet och mer problem. Samt inte mycket sparade pengar. Nyligen har GoPro 5 kommit ut som är vattentät utan hölje. Jag använder alltid min med det vatten och snötäta höljet.

Att filma ombord är inga problem men man får respektera att en del crew inte vill vara med på bild. Oftast så vill de inte vara med för att de tror att de förstör filmandet, inte av personliga orsaker. Men detta kan variera mycket beroende på vilken del av värden man är i.

Kvalitet på GoPro är imponerande bra. Jag har provat att dyka med den, filma som vanligt i dagsljus, i mörker samt även under mer extrema förhållanden. Kvalitet är otroligt bra även i mörker när man har den hjälmmoneterad. Till och med när man ligger i 90 kmh med snöskotern på en stig och det är -15 grader. Fast i dessa temperaturer är batteritiden inte något att skryta med.....

Oavsett vilket märke du köper skulle jag rekommendera ett eller två stora minneskort. HD tar mycket plats. Samt även ett extra batteri. aldrig kul att få slut ström.
 
Som en vis man sade "Buy GoPro and cry once"
Har filmat med actionkameror sedan den första prototypen och jag har plöjt genom och plöjer igenom det som fanns/finns och GoPron är alltid den som jag har i fickan.
Jag kör alltid med "raw" format när det går då man kan inte jmf bildkvalitet nyttjande "konsumentinställningen" precis som för fotografering.
Varje situation har sina faktorer och behöver tunas i datorn efteråt.
Skall man köra "enkelt" med de begränsningar som det för med sig - då håller jag med att kopiorna är ett bättre alternativ (om man nu inte har några krav åå slutresultatet)
 

mha321

Medlem
Att filma ombord är inga problem men man får respektera att en del crew inte vill vara med på bild. Oftast så vill de inte vara med för att de tror att de förstör filmandet, inte av personliga orsaker. Men detta kan variera mycket beroende på vilken del av värden man är i.
Detta gäller självklart inte bara crew utan även andra passagerare. Där kan det säkert finnas betydligt fler som inte vill vara med på film/bild, särskilt inte om den publiceras någonstans. Av princip bör man väl fråga alla som blir synliga på film eller foto.
 
Toppen