Någon som fått EBG/EBD i kompensation

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Andreas Palmgren, 31 Juli 2015.

1. Andreas Palmgren

Andreas Palmgren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Det slog mig häromdagen när ett av sasplan blev överbokat och dem erbjöd folk pengar för att ta ett senare flyg. Jag behövde komma hem så jag tog ej denna dealen men tanken slog mig att gå fram till gaten och säga att jag hade gått med på det om dem uppgraderade mig till EBG, har kämpat i 3 år att bli EBG och ligger alltid ett fåtal poäng/flygningarna kort.... :(

Har någon annan tänkt samma tanke eller kanske rent utav fått en uppgradering?

2. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror inte att SAS köper den dealen.

3. Christian R

Christian R DYKWIA

Det lyder i mine øre helt utænkeligt.

Stefan62, Jakob Österberg och 011430121 gillar detta.
  4. HCW

HCW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som concept tycker jag inte att det är orimligt. Säg att någon är en bra bit på vägen mot status och accepterar en försämring utan monetär kompensation så kunde detta vara en riktig win-win. Däremot kräver det en vettig analys så det lär ta tid att göra, så svårtt att empower gatepersonalen med det kan jag tänka mig. Kanske inte heller något man vill basunera ut i högtalarna.

5. Det är ju helt gratis så varför inte. Det kostar SAS garanterat mindre pengar att ge ut ett Silver eller Guld till en sällanresenär än att betala ut 600 Euro vouchers. För något år sedan träffade jag och @Senator efter en mojitorunda på stan tjejen som ansvarar för Elites program och hon sa ungefär detsamma. Det kostar oss 0kr att ge dig en högre status om du kanske ber om det snällt och i gengäld så kommer samma person spendera mer pengar hos oss. Och gör han inte det, så har det inte kostat oss något överhuvudtaget.

Smuffe, Henrik_B, Gus och 1 annan gillar detta.
  6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha, vill se gatepersonalen stå med förlikningsavtalen i hand. För varför skulle man inte claima 600 EUR i efterhand annars?

agehall och sembl gillar detta.
  7. Med blankett A1K1Z49:457729 där det står att man avskriver sig all annan möjlighet till claims. Skulle man göra det ändå så får man flyga med Ryan resten av livet =)

Smuffe, FF#1 och Knucket gillar detta.
  8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr, inte en chans att det lär hända skulle jag säga.

Stefan62, Jonas C, Trox och 1 annan gillar detta.
  9. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gatepersonalen har helt enkelt inte möjligheten att dela ut EBG, så det faller redan där. Det närmaste man kan komma är väl att begära en annan routing som ger mer poäng :)

Christian R gillar detta.
  10. Best Western strör dock med nivåuppdateringar vid fel och klagomål

Gus gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!