Senaste nytt

Någon som bott på Radisson i Chicago?

AABack2ARN

Medlem
Är det någon som lyckats boka Radisson Blu Chicago för EB-poäng? Går det i praktiken? I teorin skall ALLA Radisson Blu-hotell vara bokningsbara via EB-poäng men US finns inte med på web-siten och gfarm till detta hotell fanns ju inte Radisson Blu i Nordamerika?

Nyfiken...
 

Bryant

Medlem
Är det någon som lyckats boka Radisson Blu Chicago för EB-poäng? Går det i praktiken? I teorin skall ALLA Radisson Blu-hotell vara bokningsbara via EB-poäng men US finns inte med på web-siten och gfarm till detta hotell fanns ju inte Radisson Blu i Nordamerika?

Nyfiken...

När jag läst ditt inlägg lite mer nogrant så såg jag att du frågade efter EB poäng och inte CC... Därför tog jag bort mitt svar ;).
 
Last edited:

Bryant

Medlem
*Bump* Radisson Aqua har blivit mitt favorithotell i Chicago och imorgon checkar jag in för 4:e gången.

Jag har fått ett erbjudande om uppgradering till en Park Suite för 50$ (Ord pristillägg 145$)extra per natt (totalt 7 nätter). Då får vi tillgång till loungen med fri frukost, snacks och dryck osv.

Vår nuvarande bokning är ett hörnrum med två Queen beds och balkong.

Frukosten är inte prisvärd på hotellet (nere i restaurangen) så vi brukar äta på Wildberry istället.

Vad säger ni? Behålla det rum jag har eller uppgradera till en Park Suite? Vet inte hur dessa ser ut men de är ca 10kvm större. Har dock trivts väldigt bra i hörnrummen. Hur mycket är loungeaccess värt?
 

flybob

Medlem
*Bump* Radisson Aqua har blivit mitt favorithotell i Chicago och imorgon checkar jag in för 4:e gången.

Jag har fått ett erbjudande om uppgradering till en Park Suite för 50$ (Ord pristillägg 145$)extra per natt (totalt 7 nätter). Då får vi tillgång till loungen med fri frukost, snacks och dryck osv.

Vår nuvarande bokning är ett hörnrum med två Queen beds och balkong.

Frukosten är inte prisvärd på hotellet (nere i restaurangen) så vi brukar äta på Wildberry istället.

Vad säger ni? Behålla det rum jag har eller uppgradera till en Park Suite? Vet inte hur dessa ser ut men de är ca 10kvm större. Har dock trivts väldigt bra i hörnrummen. Hur mycket är loungeaccess värt?

Har inte bott där själv, men här är ett ganska bra (och nytt) inlägg från Flyertalk.
We arrived a little earlier than expected for our three night stay and went up to the lounge just after 9:00pm. There were a few snacks (there would have been more earlier in the evening, as we saw on subsequent days), soft drinks and juice, coffee (Nespresso machine), wine (generic-looking: a Prosecco plus red and white options from Argentina) and beer (reasonable selection: Peroni, Stella, Guinness and an enjoyable local brew, Argus's Holsteiner).

Breakfast in the lounge was limited but good. Decent bread rolls, bagels and bread for toasting, pastries, oatmeal, cream cheese, jam/marmalade and fresh fruit. Small amounts of fresh cheese were occasionally put out as well.


https://www.flyertalk.com/forum/22670924-post78.html
 

Bryant

Medlem
Tack.

Vi hoppar på erbjudandet. Det är värt för oss att få större plus loungen eftersom vi mest troligt kommer att vara en hel del på hotellet (7 månaders tjej)

Detta borde väl även innebära 2000 extra CC point per natt:

Please enjoy

2,000 Club Carlson Gold Points® per night
Access to the Business Lounge: complimentary breakfast, evening beverage service, magazines and newspapers
Complimentary USA Today or WSJ (Mon-Fri)
Espresso machine and tea making facility
Lakeshore East Park and/or Millennium Park view
 

erhel

Medlem
Jag har bott där med tillgång till loungen. Det är en trevlig lounge inredningsmässigt och man har tillgång dit hela dagen. Utbudet är som följer:

Frukost: helt okej. Det är inget fantastiskt utbud men det finns så att man blir mätt med bröd, yoghurt, kaffe etc.
Kväll: Tillgång till alkoholhaltiga drycker med ett ok utbud av öl (Peroni, stella och någon lokal öl), prosecco och vin. Det finns även snacks i olika former och även några lite mindre kanapéer. Inget som man blir mätt på utan aptitretare innan middagen.
Övrig tid: Loungen är obemannad och då finns enbart läsk och vatten tillgängligt i en kyl samt en nespressomaskin. Inget tilltugg eller alkholhaltigt.

bild 1.JPG bild 3.JPG bild 4.JPG
 

etnoy

Medlem
Vi har varit på Aqua hotel under en helg i april och är supernöjda. Trevlig personal, mycket bra rum (uppgraderades med CCG till hörnrum på vad jag tror var 17e våningen. Han aldrig testa spa-utbudet, men frukosten i restaurangen var mycket uppskattad. Läget var också bra, gångavstånd till både The Loop och Magnificent Mile. :)
 

Bryant

Medlem
Det är tveksamt omLoungen på Aqua är värd några extra pengar. Frukosten är ok om man gillar gröt, flingor med mjölk eller mackor med philadelphiaost. Hade det funnits annat pålägg än sylt eller jordnötssmör hade jag tyckte det var ok.

På kvällen finns det rött och vitt vin, öl och läsk. Snacks iform av popcorn, chips och nötter. Det serveras även div snittar. Kvällsutbudet är bättre än frukosten.
 

OliT

Medlem
Det är tveksamt omLoungen på Aqua är värd några extra pengar. Frukosten är ok om man gillar gröt, flingor med mjölk eller mackor med philadelphiaost. Hade det funnits annat pålägg än sylt eller jordnötssmör hade jag tyckte det var ok.

På kvällen finns det rött och vitt vin, öl och läsk. Snacks iform av popcorn, chips och nötter. Det serveras även div snittar. Kvällsutbudet är bättre än frukosten.

Medhåll. Det enda med hyfsat proteininnehåll på loungefrukosten var kokta ägg. Lite skinka, bacon eller korvar hade gjort väldigt stor skillnad.
 

erhel

Medlem
Det är tveksamt omLoungen på Aqua är värd några extra pengar. Frukosten är ok om man gillar gröt, flingor med mjölk eller mackor med philadelphiaost. Hade det funnits annat pålägg än sylt eller jordnötssmör hade jag tyckte det var ok.

På kvällen finns det rött och vitt vin, öl och läsk. Snacks iform av popcorn, chips och nötter. Det serveras även div snittar. Kvällsutbudet är bättre än frukosten.

Då måste frukosten vara försämrad. När jag bodde där för ett år sedan fanns det frukt och yoghurt, och även lite skinka och ost till mackorna.
 
Toppen