Senaste nytt

Någon som bott på Elite Grand Hotel Gävle?

JacobGBG

Medlem
Något som bott på stället än? Jag leker med tanken att testa två nätter då hela närmsta familjen kommer att vara i stan nästa vecka. Campadre Travle har ett erbjudande på 790:-/natt som verkar svårt att slå.
 
Om jag skulle öppna någon typ av industri eller internationellt företag skulle hotell situationen vara en av de viktigaste punkterna på min check lista. Räknar man med att få internationella gäster krävs en viss standard på hotellen.

Så jag tror säkert att Elite har räknat på detta och ser en klar vinst för detta hotell. Om jag åker till Gävle kommer jag iallafall bo där.... :D
 

011430121

Medlem
Något som bott på stället än? Jag leker med tanken att testa två nätter då hela närmsta familjen kommer att vara i stan nästa vecka. Campadre Travle har ett erbjudande på 790:-/natt som verkar svårt att slå.
Jag har inte bott där, vid två tillfällen ätit frukost på hotellet, frukosten har varit av svensk genomsnitts standard.
Gävle är ju inte så stort så hotellet ligger centralt, 30 sekunder till järnvägsstationen.
 

Jaws

Medlem
Något som bott på stället än? Jag leker med tanken att testa två nätter då hela närmsta familjen kommer att vara i stan nästa vecka. Campadre Travle har ett erbjudande på 790:-/natt som verkar svårt att slå.


Kanske sent svar. De har fina nya rum. Trevlig personal när vi var där.
Fräscht hotell i vackra lokaler.
 

JacobGBG

Medlem
Har genomfört min vistelse nu. Rummen är något små men mycket fina, allt är nytt och fräsch, marmor i badrummen importerad från Indien. Generellt är den hårda produkten definitivt i det övre toppskiktet för hotell i Sverige. Väggarna andas historik.

Läget till Furuviksparken gjorde hotellet mycket poppis just nu, och det mer lokala läget alldeles intill stationen och med gångavstånd till stadshustorget är också svår att slå. Med undantag av en trasig bubbelpool i relax-avdelningen så är detta hotell i topp 5 i Sverige av ren stil och klass.

Möjligtvis så skulle hotellet fixa lite bättre med parkering.

Hade ytterst lite interaktion med personal så kan ej bedöma den mjuka produkten. Hade gärna önskat lite mer hörsamhet när jag bad om ett rum med en speciell vy men beläggningen var förvisso hög.
 
Toppen