Någon med erfarenhet av Accor Plus?

Diskussion i 'Accor & Le Club' startad av taxvalp, 13 Oktober 2016.

1. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Accor Plus ger 10% rabatt på rumskostnaden i Asia/Pacific, rabatt på mat (50% om man är två) och 1-2 fria nätter per år. Jag har just beställt ett kort men enligt Flyertalk kan det vara en del administrativt strul och ibland svårt att hitta frinätter men annars en god affär om man reser i regionen.

Accor Plus - Home

Är det någon som har har erfarenheter? @RonnieK ?

2. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som Accor medlem boende i Australien blir jag erbjuden detta minst en gång om året av ivriga telefonförsäljare. Jag har varit nära att slå till, men insåg att jag helst äter någon annanstans än på hotellet så det föll bort och dessutom är antalet nätter för litet i regionen för min del.

taxvalp gillar detta.
  3. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Timmarna efter att jag skickade en förfrågan via mejl (utan att ange mitt hemliga mobilnummer men med noteringen att jag är medlem i Le Club) hade jag tre missade samtal från Australien. Tur att "stör ej" är default-läge på min mobil...

ACervin gillar detta.
  4. RonnieK

RonnieK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har ingen erfarenhet av det alls. Är generellt skeptisk till ytterligare extra-program som dessutom kostar pengar...

ACervin gillar detta.
  5. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu har jag fått mitt medlemskap elektroniskt inklusive 2 gratisnätter. Ska till Australien/NZ januari-februari och god tillgänglighet trots högsäsong med gratisnätter även på Sofitel (dock max en per stay). Kortet har redan betalat sig för mig, utan att jag för den delen låta som någon förtäckt Accor-marknadsförare. Intressant också med tillgång till "Red hot rooms" med kort varsel till omkring halva priset, dock mindre användbart för oss som bor i Europa.

Finns dock många på nätet som är besvikna på produkten men med lite planering är det gott värde, tycker jag.

ACervin gillar detta.
  6. troligt

troligt Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag och min fru kommer åka 3 veckor till Australien och Nya Zealand i början av nästa år, är det värt det för oss att skaffa oss Accor Plus? Tycker hotellpriserna i bland annat Auckland verkar väldigt höga, så jag tänker att det kanske är värt det?

Hur går man till väga för att skaffa detta som boendes i Sverige (om alls)?

// Daniel

7. Homer

Homer Medlem

8. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kontaktade kundtjänst och fick köpa ett medlemsskap via Singapore. Kortnummer kom direkt, gratisnätterna tog ett par dagar och själva kortet kom med REK cirka tre veckor senare- Försökte även via Indonesien (där det ska vara billigare) men blev nekad då jag ej bor där. Som medlem finns det något slags referral-system där man får en flaska vin om man värvar någon men formuläret verkar funka sådär just nu. Om @troligt eller någon annan vill testa att bli värvad ändå så skicka PM...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!