Någon chans att tigga sig till en förlängning av Thai Gold eller hitta annan lösning

Diskussion i 'Star Alliance' startad av joa, 3 April 2013.

1. joa

joa Medlem

Kommer att bli av med mitt Thai Guld om en par månader. Fick barn för ett halvår sen så senaste året har det inte blivit mycket resande. Flyger numer oftast till Kina i tjänsten så det blir sällan jag flyger med Thai nu, men samlar mina miles där då jag gillar att man förblir guld i två år.
    Tror ni det finns en chans att tigga sig kvar mot att man tex inte utnyttjar den bonusresa man får göra till 50% rabatt och inte utnyttjar sin fria uppgradering?
    Har ju iofs inte varit så lojal de senaste åren, men fixat guld ändå.

Eller finns det något bolag inom star alliance som matchar guldkort för att få över en.....?

2. JonW

JonW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tvivlar på det förstnämnda då flexibilitet inte är något TG brukar utmärka sig för direkt...
    Samt på det senare då statusmatch inom allians inte brukar gå öht.

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr, det är rätt liten chans att de skulle göra något undantag för dig. Du kan ju försöka, men räkna med ett nej.

4. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enklast för dig om du inte reser så ofta är kanske att gå över till Aegean och relativt snabbt & lätt få *G utan återkvalificeringskrav i 3 år. Finns hur mycket inlägg som helst om Aegean under "Star Alliance".

5. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Alternativ är att du här söker en Pandion. Dom har fått ett Guldkort att ge bort tillen vän.

6. joa

joa Medlem

Förstår inte. Vad är det?

7. joa

joa Medlem

Ställt en fråga i dem tråden. Har två resor på gång närmaste månaden. Kanske räcker....

8. peli11

peli11 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. VonMögen

VonMögen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med, testa att matchkortet mot allt som finns på marknaden idag!

10. jurgenb

jurgenb Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur många har förresten lyckats köra enbart med status matchningar utan o flyga till sig några poäng efter kort 1.. :)
    EBG > FBG > M&S Elite > FBG > M&S Elite osv.. går det? :D
    Man kanske kan leva gott i några år utan o behöva jaga poäng om man suboptimerar!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!