Senaste nytt

Någon bra deal på Hilton i USA just nu?

freno

Medlem
Då jag behöver lite nätter för att behålla guld på hilton så lutar det åt hilton time square, hilton midtown och det nyöppnade hilton garden inn
 

Alx

Medlem
Klart att ni ska bo på Manhattan. Det är lite dyrare men helt klart värt pengarna. För turister så är New York City = Manhattan (möjligtvis undantaget Brooklyn). Allt annat är som att åka till "Stockholm" och bo i Södertälje.

När vi renoverade vår lägenhet i New York så bodde vi en del på Doubletree Lexington, Hilton New York och Hilton East Midtown. Någon av de tre brukar ofta ha kampanjer. Det kändes då som att de mer eller mindre körde kampanjpriser efter varandra. Även Hilton Millenium på södra Manhattan brukar av och till köra riktigt prisvärda kampanjer (värt att hålla koll på). Ju senare i juni resan är desto billigare brukar de bättre New York hotellen bli. Åtminstonde så brukade det vara så innan vi skaffade eget.
 

freno

Medlem
har bokat hilton midtown nu, men det går ju att boka av fram till samma dag, så sänker de priserna närmare så är det ju bara slå till. Känns som att det är bra läge med närhet till central park och 5th. Vi är ju bara där några dagar innan vi drar vidare i usa. Vi kommer ju vara där i början av juni så det kanske är svårt att få något superpris.
 

Najk

Medlem
Då jag behöver lite nätter för att behålla guld på hilton så lutar det åt hilton time square, hilton midtown och det nyöppnade hilton garden inn

Jag bodde på Hilton Time Square för 1300kr / natt under Thanksgiving, 2 dagar innan avfärd blev det rum lediga till halva priset och då var det bara att boka om.

Boka något nu som är OK, håll sedan koll 1ggr/v om priserna ändras, sista månaden kolla 1ggr/dag. Ha ombokningsbara rum och boka om när priserna går ner.
 

drW

Medlem
Ska bo en del i Georgia och Tennesse kring påsk och har sett att det finns en hel del bra rabatter med MVP koder. Är det någon som någonsin haft några problem när ni använt sådana? Vill inte drabbas av onda ögat och avbokade rum när jag checkar in :)
 

agehall

Medlem
Kör nästan alltid med MVP eller AAA och det är inga problem. Ibland får man visa sitt AAA-kort, men annars har jag inte haft några problem. Observera dock att Hiltons website ibland inte ger lägsta priserna om man söker med MVP/AAA. Ibland är det billigare utan koder, så man måste alltid kolla tre gånger. (En med respektive kod samt utan)
 

drW

Medlem
Tackar! Är du då medlem i Motormännen eller amerikanska AAA? För MVP behövs väl aldrig något medlemskort?
 

agehall

Medlem
Jag är stolt medlem av Svenska Motormännen. :) De har fö ofta andra bra rabatter också, så det kan snabbt löna sig att vara medlem.

MVP får man väl använda så fort man har HHonors Gold? Eller?
 

pycko

Medlem
En användbar kod som jag använder är N0041604. Skriv in den under Corporate Rate, enda kravet är att du är medlem i Hilton HHonors. Du får 20 % rabatt på hotell i USA, Canada, Karibien, Mexico.
 

kblaur

Medlem
Er der nogen der har erfaring med den her Promocode? "PGLL01 " - ser ud til, at den giver minimum 15 % på Hilton hoteller og der kan cancelleres dagen før uden at få "Penalty"!
 
Toppen