Nästa rea?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av EricT, 23 Juli 2012.

1. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När tror ni nästa rea kommer från Sverige respektive UK?

Jag behöver nämligen boka lite biljetter... tack på förhand för bra idéer från er som är något mer insatta i hur British Airways brukar agera!

Last edited: 23 Juli 2012
  2. Det ryktas om rea när OS är slut om ungefär 3 veckor. Det hoppas jag på också då jag har några resor som skall bokas..Men det finns ingenting garanterat...

3. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vore grymt bra med rea snart då jag måste boka Sydafrika och 2 st USA-resor!

4. Homer

Homer Medlem

Rea eller Resa, du har skrivit Resa.
    Rea brukar det vara i september, jag har akut Aviosbrist och är extremt intresserad av att det
    också sammanfaller med en Bonus Accelerator, tror att den kom i mitten av aug förra året
    och dubblerades i oktober.
    Fast det är ju inget som säger att det blir någon mer, vissa år har de haft 2 i år kanske ingen :confused:

5. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Borde stå REA i topic men jag gjorde ett snabbt misstag.

6. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Det kommer en rea efter sommaren, så mycket är mer eller mindre garanterat. Det brukar börja med UK, sedan följer ex-EU. Om det blir någon avios bonus kampanj vet ingen... Det får det gärna göra då förra hösten drogs det in nästan 60.000 extra miles (avios) pga. av denna.

Apropå avios balanser... redeemade x2 F returns + infant till JFK förra veckan. Detta till trots närmare 300k kvar att använda. Är det fler än jag som får en olustig tom känsla när ens avios trillar ner under 100K?

2 personer gillar detta.
  7. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo jag får också en olustig känsla då... har dock 476947 Avios att spendera i dagsläget!:) Tycker det blivit lite svårare att använda till F-upgrades. Hoppas det blir bättre i framtiden?

Vad brukar LHR-MIA kosta när de kör UK-rea i F?

8. Homer

Homer Medlem

Sverige rean började 15/8 förra året, UK rean något senare

En halv miljon Avioser är ingenting när man har 2st 2-4-1 vouchers, och det har väl alla :p
    Jag fimpar SAS Amex 2-4-1 nästa år och tar 2st med British Airways istället.

9. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, jag får nog skaffa ett BAbetalkort nu....

10. Har du för många å tycker att dom bränns i din "ficka" så kan du överföra några åt mej... ;)
    Jag har hela 0 st, haha!

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!