Senaste nytt

"Näst största" trevliga städer i olika länder

Homer

Medlem
För Tyskland kan jag skriva uder på München, även om Hamburg och Berlin är trevliga städer. Vill passa p åatt så ett slag för Genoble i Franrike och Còrdoba i Spanien. Om de senar eär tvåor eller ens treor vet jag inte, men likväl trevliga att besöka.

Men det kan jag, så här ser listan ut för Spanien

1. Madrid
4. San Sebastian
3. Sevilla
4. Barcelona
 

Mimer

Medlem
I England är jag väldigt förtjust i både Bristol och Leeds. Förbaskat trevligt folk i båda städerna, och en väldigt bra ölscen i båda om man är en öldrickare.

I övrigt skriver jag under på Vancouver alla dagar i veckan.

Kapstaden före Pretoria (någon timme i Pretoria räckte för all framtid).

USA... Jag älskar verkligen Los Angeles. Men vill gärna nämna Boston också.
 

Homer

Medlem
Men det var väl inte heller intentionen med tråden utan mer trevliga städer som inte är det första man tänker på.


Tja, en viss förvirring råder tydligen, för de finns ju t.ex. några som sagt att de föredrar Shanghai framför Beijing.
Det är Beijing som är näst störst, Shanghai har klart större folkmängd. :D
 
Last edited:

NyfikenGrau

Medlem
Nä inte helt genomtänkt kanske, men intressantast för de flesta antar jag vore mer överraskande tvåor - av de jag nämnt kan man tänka sig Belfast (om man avser ön Irland) eller Lyon.

Sedan finns ju självklara tvåor som jag inte tycker passar här för att de redan ÄR de största citydestinationerna i respektive land,
städer som Barcelona, St Petersburg, Montreal, Krakow.
 

FFlash

Medlem
Nä inte helt genomtänkt kanske, men intressantast för de flesta antar jag vore mer överraskande tvåor - av de jag nämnt kan man tänka sig Belfast (om man avser ön Irland) eller Lyon.

Sedan finns ju självklara tvåor som jag inte tycker passar här för att de redan ÄR de största citydestinationerna i respektive land,
städer som Barcelona, St Petersburg, Montreal, Krakow.

Ja.
Jag började tråden med tanke på (underskattade) ”tvåor” som ofta inte folk tänker på när de planerar besöka ett nytt land
 
Toppen