När ställer British Airways in flygningar?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av 011430121, 31 Mars 2015.

1. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skall flyga BA001 den 3 april och när jag kollar seatmapen är det bara ca 55% beläggning ut, och BA002 den dagen har 7 platser bokade vilket skulle ge en kabinfaktor på drygt 20%. Nu vet jag att statuslösa passagerare inte kan boka sin plats före 24 timmar innan avgång på British Airways.
    Enligt Expertflyer så är det fler än 9 platser till försäljning både på BA001 och BA002 den dagen.
    Någon på BC som varit med om att British Airways ställer in flygningen på grund av för få bokningar?
    Några förstår nog min undran när det gäller British Airways och mina flygningar.

2. Kalle Andersson

Kalle Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har inget svar på din fråga, men har du tittat på deras returflighter? Är beläggningen större där? Det kan ju vara så att de går fulla och därmed ger vinst på sista raden.

3. Jag tror att British Airways ställer in BA001/002 ( ock kanske BA003/004) under lågsäsong som jul&nyår, påsk, sommar osv.

4. Med tanke på att inte alla får boka platser som du vet utan status blir seat map på just British Airways en dålig indikation på hur fullt det är.

Om British Airways skulle ställa in dessa på grund av påsk hade det nog redan hänt. Sedan är som oftast alternativet till inställt BA1-4 ombokning till British Airways First ;)

011430121 och nissefalk gillar detta.
  5. Homer

Homer Medlem

Beläggning på utresan säger inte så mycket, kan ju vara fullt på returen och planet behövs på plats inte minst av denna anledning.

6. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    British Airways 002 som är returflygningen den dagen har 7 bokade platser enligt "seatmappen" på Expertflyer, vilket ger drygt 20% beläggning.
    British Airways 001 ser ut så här
    upload_2015-3-31_10-59-55.png

Och returen, där det har tillkommit en pax
    upload_2015-3-31_11-1-49.png

7. Som @Senator skrev, det ger ingen bra bild av bokningsläget med tanke på att statuslösa måste betala för att boka sittplatser i förväg.

8. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det känns som om beläggningen på utresan motiverar flighten under alla omständigheter. British Airways ställer nog bara planet såpass nära avgång om det är teknikstrul. Planet kan ju inte användas på någon anna rutt (till skillnade från planen på LHR som kan användas där det gör bäst nytta).

9. Ron Santo

Ron Santo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög British Airways 003 i går, en vecka före avgång var vi 6 bokade enl. British Airways hemsida, vi blev 15 vid avgång, sista man bordade 5 min före avgång med lätt stirrig blick.

10. kristerj

kristerj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har åkt BA001 några gånger och det har ibland bara varit 8 pax, aldrig råkat ut för det blivit inställt. Men när @011430121 ska åka vet man ju aldrig :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!