Senaste nytt

När släpps SAS awardbiljetter?

AtleFlyg

Medlem
Nu har jag specifikt sökt på ARN-HKG där det släpps C på torsdagar och fredagar och HKG-ARN måndagar och tisdagar. Inte sett C på andra dagar, möjligt att det släpps senare(?). Dock finns Plus och ekonomi.

Sån här information underlättar en hel del när man jagar sina åtråvärda platser
 

Avgeek

Medlem
Någon som har info om när platser ARN-LAX/CPH-SFO släpps? Vill flytta fram årets sommarresa lite, men verkar vara mycket knappt med tillgänglighet och där det finns är det endast Plus och vi vill flyga Business.. Vet att det inte finns något riktigt svar på denna fråga men kanske någon som har några tankar de kan dela med sig? ;)
 

Avgeek

Medlem
@Avgeek
LAX eller SFO i sommar är du nog ganska sent ute för att hitta i C. Om du lyckas hitta i plus ska du nog vara ganska glad för dessa :)
Jag har redan ARN-LAX bokat men vill som sagt flytta fram resan några dagar :)

Hemresa via EWR hade varit gött, även där har jag inte lyckats hitta några platser på våra datum..
 
Jag har redan ARN-LAX bokat men vill som sagt flytta fram resan några dagar :)

Hemresa via EWR hade varit gött, även där har jag inte lyckats hitta några platser på våra datum..
Pratar vi om nu i sommar, runt slutet av juli tex, så är du runt 270 dagar försent ute ;). Du kan ju fortsätta kolla, kan ju finnas någon som avbokar i ett sent skede.
 

Avgeek

Medlem
Alltså helt omöjligt är det ju inte, finns flera platser i C på olika datum denna sommar, tex från ORD eller IAD :)
 
Är det någon som möjligen har erfarenhet av om SAS släpper fler awardplatser närmare avgång? Jag har gett mig på det närmast omöjliga i att hitta 5 platser till Miami nästa sommar, och då helst SAS för barnens poängrabatt. Det finns gott om Plus-platser, men inga i Business (eller Go heller för den delen, men det är inte aktuellt), inte för 5 personer i alla fall. När jag däremot som jämförelse tittar nu i oktober så finns det upp till 8 lediga stolar i Business. Beror det på att SAS har släppt "nya" platser eller är det för att det är lågsäsong?
 
Lågsäsong borde det ju inte vara med tanke på höstloven i de skandinaviska länderna.
Har för mej att jag sökte där för några dagar sedan och då fanns det inte så många platser i C. Så kanske ett nysläpp?
 
Toppen