När släpps SAS awardbiljetter?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Foffer, 24 Augusti 2015.

1. Foffer

Foffer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För en gång skull tänkte jag vara ute i riktigt god tid och boka awardbiljetter men uppenbarligen följer dessa biljetter inte ordinarie biljetters "release datum". De biljetter jag är intreserad av (avresa i Augusti 2016) finns att köpa både för cash och som bästa tillgång men för bästa pris med EuroBonus poäng så finns det bara award biljetter fram till Juli 2016

Brukar det vara så eller har vill jag resa på en riktigt dålig tidpunkt så att alla awardbiljetter inkl ekonomi är bokade?

2. Mellan 330-360 dagar innan släpper de flesta bolag platser. SAS verkar köra ca 360 dagar då du idag kan boka biljetter från 17:e augusti 2016...

3. Foffer

Foffer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vanliga biljetter gick utmärkt att köpa men det fanns inga awardbiljetter alls i augusti, men då kanske jag ska ge dem 30 dagar till om de har 330 dagar för award?

4. Förlåt jag var lite otydlig. Jag talar om NÄR bokning öppnar. Jag kollade en lämplig rutt: ARN-CPH och första datum jag hittar bokning med EuroBonus är den 16:e juli, 2016. Så Eurobonus verkar ligga runt 300-330 dagar..

Foffer gillar detta.
  5. perhording

perhording Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bevakat ARN-EWR ett tag för att boka nästa sommar. Idag har de släppt tom 18 juli, alltså ca 330 dagar.

Foffer gillar detta.
  6. martin.agren, flmartin, ekf och 4 andra gillar detta.
  7. SNIFF, flum, Foffer och 1 annan gillar detta.
  8. Foffer

Foffer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. spritfet

spritfet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det 300 dagar och efter midnatt CET som gäller för awardsläpp?

10. Rob_flyer

Rob_flyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror det faktiskt är 330. 3:e mars 2017 finns det plats ARN-LAX

spritfet och agehall gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!