När släpps award-platser på SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av skydiver, 3 Maj 2013.

1. skydiver

skydiver Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som vet när SAS släpper sina Award-platser?
    Har precis, medvetet efter att ha hållt mig, löst ut min Amex 2-4-1 med siktet inställt på en bonusresa till EWR vid påsk nästa år. Men det finns inte en enda resa i April (oavsett klass). Så det känns som att de inte släpps 12 månader innan som jag hoppats. I mars finns det.
    Någon som vet hur det faktiskt ligger till? 11 månader innan? Släpps de månadsvis stötvis?

Tacksam för svar.

2. mileshunter

mileshunter Medlem

Tror de börjar släppas 330 dagar innan, MEN ibland kan de helt plötsligt fyllas på med mer platser. Håll ögonen öppna !

/Mileshunter

3. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet någon hur de släpps? dag för dag, vecka för vecka månad för månad?

4. Lonelyflyer

Lonelyflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jobbade tidigare på telefonbokningen hos SAS
    Det var folk som ringde varje dag och frågade på awardplatser, hetast till USA och Thailand

Dock fick jag aldrig heller nån koll på när de släpps, men 11 månader innan brukade det finnas, men sen är vissa sträckor väldigt attraktiva, och det är inte så att det släpps 20 platser i F eller C direkt

5. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Speciellt eftersom SAS avskaffade F för måååånga år sedan! ;)

1 person likes this.
  6. Nystrom

Nystrom Medlem

Min erfarenhet är att de släpps 330 dagar före och dag för dag. Ha dock i minnet att det inte alltid kommer awardplatser i de högre serviceklasserna på "heta" sträckor och tider då man räknar med att dessa blir sålda. "Normalstuket" är 2 platser i Business och 4 i Eco X, men det kan som sagt variera.....

7. Henrik Pedersen

Henrik Pedersen Medlem

Land:
    Norge Norge
    Vist du venter på awardseter på speisielle linjer på spesifike datoer så kan du signe deg opp på expertflyer.com. Da kan du sette opp mailvarsling når det blir award seter tilgjengelig på din flight.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!