Senaste nytt

När släpper Thai Airways First award platser?

Erik M

Medlem
Jag har två Eurobonus-awardbiljetter i business med Thai LHR-BKK och omvänt, nu i september-oktober.
Vilken sökmotor är bäst för att få reda på tillgänglighet i First? Och när kan jag hoppas på att det släpps?
 

Erik M

Medlem
Ja, det är det som är frågan: kan jag lita på united.com? I vilken utsträckning? Där finns ingen tillgänglighet nu. Ej heller ANA visar några bokningsbara first-biljetter. Har inte kollat andra källor, men om jag vet vilken som överensstämmer bäst med vad som är bokningsbart för EB så slipper jag kolla alla.
Och vet jag när biljetter kan tänkas släppas så slipper jag kolla dagligen.
 

palmen

Moderator
Ja, det är det som är frågan: kan jag lita på united.com? I vilken utsträckning? Där finns ingen tillgänglighet nu. Ej heller ANA visar några bokningsbara first-biljetter. Har inte kollat andra källor, men om jag vet vilken som överensstämmer bäst med vad som är bokningsbart för EB så slipper jag kolla alla.
Och vet jag när biljetter kan tänkas släppas så slipper jag kolla dagligen.
United har alltid fungera för mig, du kan ju kombinera det med expertflyer för att se om de stämmer överens.
Huruvida det släpps mer platserna eller inte beror ju på övriga bokningsläget och utan att veta det kan du bara få gissningar utan någon substans.
Bara för att det finns lediga platser behöver det inte bli tillgängliga som Award. Generellt släpper thai sina platser 11 månader i förväg och har man tur kan fler släppas närmre inpå men inget att räkna med.
För sånt här finns inga genvägar utan det är bara söka söka söka som gäller.
 

agehall

Medlem
Ja, det är det som är frågan: kan jag lita på united.com? I vilken utsträckning? Där finns ingen tillgänglighet nu. Ej heller ANA visar några bokningsbara first-biljetter. Har inte kollat andra källor, men om jag vet vilken som överensstämmer bäst med vad som är bokningsbart för EuroBonus så slipper jag kolla alla.
Du kan aldrig lita på något till 100% om du ska boka med Eurobonus. Det kan alltid skilja sig i tillgänglighet mellan vad andra program ser och vad som är bokningsbart med Eurobonus. Men united.com är bättre än ingenting. Så börja där och ring och prata med Eurobonus när du hittar platser som du vill boka.
 
När jag bokade för sommarresan BKK-CDG med Thai så fanns resorna uppe ca 9-10 månader innan, men då kanske resor juli till september, sedan var det heltomt efter september. Sedan försvann alla sommartider och så släppte de ett block för höst/vinter som jag tror nu är borta (var då borta en period när jag sökte för kanske ett halvår sedan). Så för mig var så följde Thais släpp och därefter tillbakadragande av platser (enligt United.com) utan direkt mönster.
 

squeezen

Medlem
När jag bokade för sommarresan BKK-CDG med Thai så fanns resorna uppe ca 9-10 månader innan, men då kanske resor juli till september, sedan var det heltomt efter september. Sedan försvann alla sommartider och så släppte de ett block för höst/vinter som jag tror nu är borta (var då borta en period när jag sökte för kanske ett halvår sedan). Så för mig var så följde Thais släpp och därefter tillbakadragande av platser (enligt United.com) utan direkt mönster.
har försökt kika runt, inte hittat något exakt svar (i stil med de tydliga 330 dagar som SAS släpper), så finns det en given tidslinje på när Thai öppnar sin första batch så att säga?
 

squeezen

Medlem
om/när det släpps fler platser kan ju ingen svara på och jag är inom 337 dagars fönstret.
Någon som har koll på hur full de gör kabinen?
Låt säga att alla säten utom 2-3 är sålda/bokade 1v innan departure. Är det rimligt att tro att 1-2 kommer att öppnas upp för award, eller det beror om/hur många awards de redan "sålt" på given flight?
Eller är det upp till dagsformen och vad de känner för?
 
Toppen