När släpper Thai Airways First award platser?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av blobloblo, 22 Juni 2016.

1. blobloblo

blobloblo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hoppas detta är rätt tråd. Någon som vet när Thai släpper sina F awards?

2. TG931 från Paris CDG till Bangkok har 2 tillgängliga awardplatser i First class på den 5 juli men inte på den 7 juli.
    Detta trots att 5 juli har endast 5 tillgängliga revenueplatser i First class, och 7 juli har 7 tillgängliga revenueplatser i First class.

Screenshot20160622 02 EF.png

Kod:
    TG  931
    CDG 16/07/05 13:40
    BKK 16/07/06 5:55
    380
    F5 A5 P5 C9 D9 J8 Z2 Y9 B9 M8 H0 Q0 T0 K0 S0 V0 W0

Kod:
    TG  931
    CDG 16/07/07 13:40
    BKK 16/07/08 5:55
    380
    F7 A7 P7 C9 D9 J7 Z0 Y9 B9 M9 H0 Q0 T0 K0 S0 V0 W0

Kan det vara så att de släpper också flera platser när det blir 14 dagar före avgång?

3. blobloblo

blobloblo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket möjligt. När jag söker allt mellan oktober - mars tokyo - bangkok finner man ingenting i F. Däremot i ANA F för 2 pers via Singapore :eek:.

4. JohnnyWilde

JohnnyWilde Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad är den egentliga skillnaden mellan F och A då det ibland är olika tillgång i de två klasserna?

5. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det är olika fare buckets, vad som skiljer måste du läsa på i reglerna för aktuell fare basis.
    Kan vara så att A måste bokas minst 60 dagar innan eller ha andra begränsningar.

Dr. Miles gillar detta.
  6. JohnnyWilde

JohnnyWilde Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack!
    Så visas F8 och A5 så är det minst 8 platser tillgängliga fast till olika pris och villkor?

7. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, de vill sälja 8 platser, hur många som finns tillgängliga är dock något helt annat. Även F kabinen kan överbokas.
    Det tyder dock på att det finns gott om platser kvar

Dr. Miles gillar detta.
  8. MDG

MDG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en award i F bokad med Thai A380 den 11:e januari från Bangkok till Tokyo och nu försöker jag kunna åka samtidigt med min kompis också, men jag hittar bara tillgänglighet först den 13:e januari via ANA tool. Någon som vet om Thai brukar släppa platser sent om försäljningen är dålig? Och har du @dr.miles möjlighet att se bokningsläget på samma sätt som inlägg #2 i den här tråden?

Tacksam för svar!

/MDG

9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det kan släppas platser sent, dock omöjligt att svara på vad chanserna är i detta fall.
    Det finns en tråd om att fråga om platstillgång på flighter, använd gärna den för info om hur bokningsläget ser ut för dina datum. Annars kan du skaffa gratis version av expertflyer i 7 dagar och titta upp detta själv också.

Dr. Miles gillar detta.
  10. MDG

MDG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för hjälpen, Palmen! Jag testar Expertflyer.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!