Senaste nytt

När släpper British Airways sina biljetter?

Dr. Miles

Expert
Detta låter som en tänkbar förklaring men det är i sådana fall konstigt att de aldrig sätter in extrakapaciteten. Dessa avtal kanske finns mellan de flesta länder eller i vart fall är ganska vanliga?

Annan tänkbar förklaring är att ett större flygplan kräver längre marginal mellan två påstigningar från banan.
Jag är inte expert i det här området men säg hypotetiskt att B777 kräver 3 minuter mellan två påstigningar och A380 kräver 5 minuter.
Detta kanske kan orsaka problem på en hård trafikerad flygplats som London Heathrow och det kanske kräver tidtabellsändring och i värsta fall flygbolaget missar en slottid. I så fall lär det inte bli en bra affär.

Allt som jag skrev ovan är hypotes, så jag hoppas att de som kan kan hylla på med korrekt information.
 

A380*G

Medlem
Kan inte BA så väl men LH är definitivt inte oflexibla med att flytta plan. De alternerar B747-8i och A380 ganska friskt vid olika säsonger. Så jag köper inte det argumentet från Ergo.

Däremot har inte alla bolag tillstånd att flyga alla typer av plan till alla flygplatser. LH har fått tillstånd först i år att flyga A380 till PVG medan tex EK har haft tillstånd länge.
 
Toppen