Senaste nytt

När ska biljetterna beställas?

RickardG

Medlem
Online, via deras hemsida. Bara att välja Orlando som destination. Sen gäller det såklart att det finns ett kampanjpris för sträckan över Atlanten på aktuellt datum.

Visa bifogad bild 43807
Jag menar, för att kunna dra nytta av t.ex. den specifika SAS-kampanjen ARN-EWR-ARN för 2999:- + tillägg för vidare flyg inom Nordamerika. Går det att boka online på SAS.se? Med tanke på SK ITs tidigare track record skulle det förvåna mig men det vore väldigt trevligt om det gick.
 

Vaniljvodka

Medlem
Jag menar, för att kunna dra nytta av t.ex. den specifika SAS-kampanjen ARN-EWR-ARN för 2999:- + tillägg för vidare flyg inom Nordamerika. Går det att boka online på SAS.se? Med tanke på SK ITs tidigare track record skulle det förvåna mig men det vore väldigt trevligt om det gick.

Som jag sa längre upp i tråden så har jag för mig att det funkade för mig när jag bokade ARN-EWR och FLL-EWR-ARN för snart två år sedan. Men det är möjligt att jag minns fel och att det inte var nån sån kampanj just då, men jag vet att priset inte höjdes nämnvärt från vad det hade kostat att flyga ARN-EWR-ARN.
 

RickardG

Medlem
Som jag sa längre upp i tråden så har jag för mig att det funkade för mig när jag bokade ARN-EWR och FLL-EWR-ARN för snart två år sedan. Men det är möjligt att jag minns fel och att det inte var nån sån kampanj just då, men jag vet att priset inte höjdes nämnvärt från vad det hade kostat att flyga ARN-EWR-ARN.
Jo jag såg det, men jag förstod inte om du då bokade online eller på annat sätt. Jag tänkte testa att göra en liknande manöver vid nästa kampanj så jag får återrapportera här hur det går sen!
 

Dr. Miles

Expert
Jo jag såg det, men jag förstod inte om du då bokade online eller på annat sätt. Jag tänkte testa att göra en liknande manöver vid nästa kampanj så jag får återrapportera här hur det går sen!
SAS special kampanjpriser (ca 3.000 SEK inkl. skatter) till Asien & USA har inte tillåtit flygningar som är utförda av annat flygbolag än SAS och dess wetlease (Jettime, Cimber, Blue1 etc) hittills, därför är det svårt att tro att man skall kunna boka t ex Stockholm-(SAS)-Newark-(United)-Miami med dessa kampanjpriser.
 

OnlyAFool

Medlem
Jag kommer ihåg att jag bokade en biljett via sas.se till Miami hösten 2013, då hade de en kampanj för 4999 kr t&r. Då flög man till Chicago från Stockholm och sedan American Airlines därifrån till Miami.
 

RickardG

Medlem
SAS special kampanjpriser (ca 3.000 SEK inkl. skatter) till Asien & USA har inte tillåtit flygningar som är utförda av annat flygbolag än SAS och dess wetlease (Jettime, Cimber, Blue1 etc) hittills, därför är det svårt att tro att man skall kunna boka t ex Stockholm-(SAS)-Newark-(United)-Miami med dessa kampanjpriser.
Misstänkte precis det, att man behöver ta det som två biljetter, och då går det väl inte att få allt på samma PNR för att få ett ansvarstagande vid förseningar?
 

Vaniljvodka

Medlem
Var de verkligen codeshare? Jag tror alla flighter brukar bokas med operating carrier-prefix... Kollar jag tex ARN-MCO så får jag SK och UA prefix på resp delsträcka...

Nu kanske jag är fel ute fel med lingon, men när @Johan Hbg pratade om kampanjer på SAS.se till exempelvis Singapore så tänker jag genast på codeshare eftersom man då sålde biljetter till SQs flighter mellan CPH och SIN om jag inte minns fel. Är inte det en codeshare-flight?
 

Johan Hbg

Medlem
Det kan det säkert ha varit. Ville egentligen bara poängtera att sas.se kört kampanjer till destinationer där de inte själva flyger, ex Singapore, Miami och Orlando.
 
Toppen