När på året kommer respektive flygbolags kampanjer?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av hazman, 27 Augusti 2011.

1. hazman

hazman Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har följt biljetterna till Singapore under några månader, och i slutet av juni kom Lufthansas 50%-kampanj, nu i augusti kom KLMs Pack-n-Go-kampanj och även Qatar Airways sänkte sina Singapore-priser i mitten av augusti.

De riktigt bra biljettpriserna är bara tillgängliga några dagar innan de är bokade.

Finns det något mönster - vilka bolag som lägger ut bra Asien-biljetter och när?

2. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    British Airways har ju kört en kampanj från Norden i andra halvan av augusti och där man kan resa ut t o m slutet av mars. Sedan verkar även köra kampanjer från London också i andra halvan av augusti. Den kampanjen finns på deras UK-baserade sida och sista utresedatum verkar variera för olika destinationer. T ex bokade jag LHR-HKG i april -11, vilket inte var möjligt i den Nordiska kampanjen.

På flyertalk finns en tråd där man tipsar om de senaste British Airways-kampanjerna Current Fare Sales [ex UK] - FlyerTalk Forums

3. Utan att studerat det djupare gissar jag att kampanjerna körs kvartalsvis - ett mönster som finns i alla stora bolag.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!