Senaste nytt

När och var besökte du en flygplatslounge första gången?

Jonas C

Medlem
Första gången jag besökte en lounge, dvs inte en flygplatslounge var våren 2010 på SJ Loungen i Stockholm. Hade köpt en fullpris First Class biljett till Västerås för 326kr för att kunna nyttja loungen, vilket jag tyckte var värt på den tiden. Kaffemaskin, bananer, fikabröd, juice och kex var allt som serverades, men jag tyckte att det var ganska hyfsat. Delar inte samma uppfattning idag, men tycker fortfarande att SJ Loungen på Stockholm är ett hyfsat ställe att hänga på.
 

telelina

Medlem
Det var efter att ha blivit medlem här. Tror att det var SAS gold ARN på väg till EWR. Innan dess hade jag bara åkt business inom Europa och tror inte ens att vi fattade att man fick gå till lounge...
Jag trodde att jag var i den vanliga SAS business (som var stängd). Så jag förstod inte varför att folk tyckte att den var så dålig, jag tyckte ju att det var kanon (men fattade inte att jag satt i gold). När jag några resor senare blev insläppt i SAS business loungen trodde jag att jag kommit till gold.... Haha... @Magino och @palmen fick sig ett gott skratt. :)
 

henrik l

Medlem
Måste ha varit Dinnersloungen på ARN runt millennieskiftet. Tror det var den man kallade Linné? alltså inte den bredvid SAS-loungerna. Det som imponerade var väl avskildheten, plus den fria tillgången på vin och öl, men jag var ju såpass klok att jag insåg att det var ingen god idé att supa sig ap-rak:D Numera har man ju en lite annan insikt i loungevärlden:D
 

Flying P

Medlem
Första loungbesöket var nog i SAS Royal Viking Club som då låg i pir A (tror jag) på Arlanda. Det var i mars 1992 på min första resa till NY med B767 för att titta på några NHL-matcher.
 

bnr

Medlem
Tidigt september 2014 tillsammans med chefen, vi var på väg ner till Köpenhamn för workshop med danska kollegor.
En Menzies-lounge på Arlanda. :)

Tyckte att det var rätt nice att kunna sitta i lugn och ro innan flyget, men lite onödigt att behöva betala för access.
Det var i början av mitt intresse för bonusprogram och allt som hör till, så småningom bestämde jag mig för att fixa EBG i syfte att bl.a. nyttja lounge-accessen som kortet ger.
 

JensE

Medlem
1999 eller 2000 i Bryssel.
Satt och åt lunch på Pampas Marina och chefen frågade om jag kunde ta 14 flyget till Rom.
Hem fort som fan för att packa en väska och hämtade ut en pappersbiljett på Arlanda.
Hann precis ombord innan dörren stängdes.
Vill minnas att det var Finnair i businessclass från Arlanda till Bryssel och sedan Virgin-något till Rom.
Blev ordentligt sena i Bryssel så var uppskattat med lounge.
 

joemume

Medlem
Det var nog SAS ARN T4-loungen för min del. Kring 1996, då de fortfarande hade rejält med mat och egen personal där inne. Blev EBG i slutet av nittiotalet första gången och efter det startade en livslång passion och jakt på flyg- och loungeupplevelser. Minns också flera flygturer med SAS Boeing 767-300ER till SEA i C-klass under slutet av 90-talet, men det är en annan historia.
 

Carl

Medlem
Blev uppgraderad till C SAS AMS-ARN 2001. Tycke det var häftigt med gratisöl etc men var tvungen att hålla igen eftersom bilen stod parkerad på Arlanda...
Barnen har jag gästat in sedan 2013 och dom undrade varför vi åkte DY på semestern i sommras. "Pappa vi vill åka med SAS så vi kan dricka läsk i loungen" Min motivering med att tidtabellen var bättre med DY ville dom inte köpa... Man vänjer sig fort...
 

Andreas.Net

Medlem
Första gången var förra året i AF lounge på CDG, jag var på väg till SFO och hade endast en timme i loungen, men hann att hälla i mig ett ansenligt antal glas champange...sedan blev det mer på flyget, det var en jobbresa med jag skulle inte jobba den dagen.

På mitt gamla jobb flög jag ofta GOT-AMS och då flög jag alltid KLM Buisness men jag fattade inte då att jag kunde gå in i loungen, annars hade nog min första lounge varit Menzies på GOT.
 
Toppen