Senaste nytt

När och var besökte du en flygplatslounge första gången?

kristerj

Medlem
RVC-loungen på Kastrup 1993. PÅ den tiden fanns det cigariller och cigaretter som man kunde röka. Det var också väldigt lite folk jämfört med guldloungen idag. Om jag minns rätt så låg den på samma ställe som Aspireloungen idag.
 

Bryant

Medlem
Jag tror att det var Dinersloungen på ARN ( den till höger om SAS lounge). Jag tyckte det var lyxigt att kunna dricka juice, äta knäckebröd och samtidigt titta ut på plattan.

Det slog mig att jag faktiskt hade loungeaccess redan 1999/2000 då jag hade EBS och hade tillgång till loungen i T4.
 

Jacob

Medlem
Första besöket vad jag minns var i SAS Business Lounge på Arlanda i terminal 5. När kan det tänkas ha varit? 15 år sedan eller nåt.

Och nu har man hunnit med över 350 lounger. :)
 

chazzie

Medlem
Ganska nyligt faktiskt, efter ett misslyckat försök 2012 på Dulles (Där Diners använder British Airways-loungen), eftersom den inte var öppen för Diners-korthållare mer än någon timme per dag så blev det i oktober 2013 i Dubai på Merhaba-loungen (även där Diners), tätt uppföljt av en av Diners-loungerna på Suvarnabhumi vid hemresa. Försa på C-biljett var nu i maj och T5-loungen på Arlanda.
 

ACervin

Medlem
Jag började med en knall. Min bror som flög i princip dagligen bjöd på en poängresa till San Fransisco för ca 15 år sedan. Första klass! Flög ut från Göteborg och SAS damen önskade lycka till med min första klass biljett. Det var förstås business från Göteborg och jag han inte med loungen där, men hamnade senare i jag tror det var United förstaklass lounge på Heathrow. Mycket snofsigt tyckte jag. Kände mig klart ovan. Servitörer i vita jackor. Efter en stund kom en välklädd man fram och undrade om han fick ställa några frågor. Javisst. Han undrade diskret hur ofta jag flög första klass och om jag hade några förslag på förbättringar. Snopet fick jag avslöja att det var min första förstaklass och det var nog bättre att fråga någon annan. Nåväl det var en trevlig flygning. På hemvägen hade vi sällskap av Peter Ustinov. Senare skaffade jag Diners kort och deras lounge i CPH blev hemma loungen under många år innan jag blev SAS EBG.
 

Caspian

Medlem
1978 eller 1979 EASTERN Airlines lounge i Houston, New Orleans, Miami, JFK och Atlanta. Året därpå Northwest Orient loungen i Seattle och Tokyo. Samma år TWA loungen på Gatwick och Orlando (eller evt. West Palm Beach).
 

Bern

Medlem
SAS lounge på Landvetter i juni 2012 när de körde en kampanj på businessbiljetter till London.
 

Smithy

Medlem
Första besöket var 2012 i Bryssel på vad som kallas för B-piren tror jag (Non-schengen). Var tvungen att åka till East Midlands i sista minuten med BMI regional och en business biljett (första gången i business!) kostade bara några Euro mer än ekonomi, så jag slog till.

Novis som jag var hade jag ingen aning om att lounge var en del av upplevelsen och det var inte förrän incheckningsdamen gav mig en inbjudan till Brussels airlines lounge som jag blev varse att ett loungebesök ingick.

Har sen dess besökt ett flertal lounger så har väl kommit fram till att det inte är den mest spännande loungen i världen. Men för en nymedveten resenär var det himmelriket! Alkohol, mat, WiFi och egen fåtölj. GRATIS och så mycket man vill!

Är helt såld på medvetet resande sen dess! Att jobba inom branchen ger vissa fördelar också, även om jag ofta reser fullpris.
 

HCas

Medlem
Düsseldorf vid halvsextiden en vintermorgon för fem-sex år sen. Jag var på väg hem för att fira jul men hela flygplatsen hade stängt ner kvällen innan på grund av väder och jag hade blivit ombokad till morgonplanet till Stockholm - i business! Jag var egentligen inte på humör, var rejält mosig efter att ha spenderat natten på en flygplatssoffa, men jag bestämde mig för att titta in i loungen i alla fall för det var ju första gången. Den var fullkomligt P-R-O-P-P-F-U-L-L med andra resenärer i samma situation som jag. Jag tog en kaffe och ett glas juice och försökte läsa lite men det var väl högljutt. Upplevelsen gav inte precis mersmak.
 
Toppen