När och var besökte du en flygplatslounge första gången?

Diskussion i 'Lounger' startad av SeaPlanePilot, 28 Maj 2015.

1. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förutom frågan i rubriken, kommentera gärna något om första intrycket.

Jakob Österberg gillar detta.
  2. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror att det var Dinersloungen på ARN ( den till höger om SAS lounge). Jag tyckte det var lyxigt att kunna dricka juice, äta knäckebröd och samtidigt titta ut på plattan.

3. Christian R

Christian R DYKWIA

Den første lounge jeg kan huske at have besøgt var en ANA Business lounge på Osaka Kansai d. 19. juli 2006.

4. FFS

FFS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var SAS gold lounge på Arlanda för min del. Det var spännande med gratis mat å dryck och skönt att slippa trängas i vanliga väntområdena. Kul att känna sig lite "utvald"

5. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blev gästad till Guldloungen på Kastrup 2003. Förstod inte riktigt vad som krävdes för att komma in men tyckte det var lyxigt.

6. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oj... vilken svår fråga. :) Inte en susning, men skulle nog förvåna mig om det inte var SAS-loungen på Arlanda. :)

Jakob Österberg gillar detta.
  7. MMMC

MMMC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Måste varit Menzies på Arlanda

8. Exakt ett år efter (och i princip 100 % tack vare) att jag reggade mig här. Salon Air France på Tegel. Blev helt överväldigad och framstod trots min förlägenhet förmodligen som något...girig, kan vi säga :D

9. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I mitt fall var det SAS-loungen på CPH, borde ha varit '99. Hade lirkat till mig en uppgradering till C med hjälp av VDB dagen innan. Hade ingen aning om att loungen fanns men i just detta fall han vi sätta oss i planet innan det blev teknik. Personen bredvid mig (mycket trevlig man från skåne) tyckte att jag skulle haka på honom till loungen.

10. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Diners loungen på Arlanda var runt 10 år gammal och åt lika många delicatobollar oerhört lyxigt för en liten pojkspoling

SeaPlanePilot, Magnus_K och johhenrik gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!