Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-for-1 gränsen 2018?

Någon mer än mig som inte kan se spend via AMEX hemsida för sitt Elitekort. Har två kort kopplade till kontot. Premium (det ser jag spend på) men mitt Elite som jag la till för ett tag sedan ser jag inget, bara felmeddelande. Samma för min fru med samma setup.

Hur löser man detta? Kopplat bort ena kortet och gör en egen inloggning?

91e243b8a1386b6ea963dbcac04e31cf.jpg
 

MrDollar

Medlem
Vill minnas att det är fler här på forumet som haft samma problem, men tror man behöver ringa till Amex så ordnar dom något.
Någon mer än mig som inte kan se spend via AMEX hemsida för sitt Elitekort. Har två kort kopplade till kontot. Premium (det set jag spend på) men mitt Elite som jag la till för ett tag sedan ser jag inget, bara felmeddelande. Samma för min fru med samma setup.

Hur löser man detta? Kopplat bort ena kortet och gör en egen inloggning?

91e243b8a1386b6ea963dbcac04e31cf.jpg
 

Pär Broman

Ny medlem
Har haft en del spend kvar till 150K på mitt AMEX premium, men lyckats skrapa ihop de sista köpen under jul och mellandagarna. Jag tror dock att de sista köpen jag gjort kommer att synas som "reserverat belopp" den 31 december.

Kommer dessa köp räknas som "2018 spend" eller "2019 spend" ifall de är ännu reserverade den 31 december? Många bankhelgdagar detta år som jag inte hade räknat med...
 

Kricka

Medlem
Var själv lite kort om i spend i december men passade på att köpa mitt
Årskort på SL till Lucia och fick min voucher till Jul. Nu behövs det bara
lite mer poäng så är man på banan igen.
 
Igår 30 dec var min totala spend för i år 145 000 kr. Så idag tänkte jag handla för drygt 5 000 för att trigga vouchern för 2019/2020.
Döm om min förvåning när spenden idag är 0... Har ändå gjort mitt inköp som dykt upp som reserverat belopp: "31 DEC 5 100 KR".
Alltså har jag handlat för 150 100 kr i år... Nu återstår bara att prata (tjafsa?) med amex på onsdag... Fortsättning följer:)
Namnlös.jpg
 

Tongen2

Medlem
Igår 30 dec var min totala spend för i år 145 000 kr. Så idag tänkte jag handla för drygt 5 000 för att trigga vouchern för 2019/2020.
Döm om min förvåning när spenden idag är 0... Har ändå gjort mitt inköp som dykt upp som reserverat belopp: "31 DEC 5 100 KR".
Alltså har jag handlat för 150 100 kr i år... Nu återstår bara att prata (tjafsa?) med amex på onsdag... Fortsättning följer:)
Visa bifogad bild 83749


Står samma för mig såg jag nu. Var det nyår för Amex igår tro? :)
 
Igår 30 dec var min totala spend för i år 145 000 kr. Så idag tänkte jag handla för drygt 5 000 för att trigga vouchern för 2019/2020.
Döm om min förvåning när spenden idag är 0... Har ändå gjort mitt inköp som dykt upp som reserverat belopp: "31 DEC 5 100 KR".
Alltså har jag handlat för 150 100 kr i år... Nu återstår bara att prata (tjafsa?) med amex på onsdag... Fortsättning följer:)
Visa bifogad bild 83749
Uppdatering: Inköpet bokfört 31 dec och vouchern triggad "- Du har nu uppnått din EuroBonus-förmån!"
Så allt löste sig!
 
Toppen